728 x 90

روزنامه حکومتی آرمان: اتفاقات دیماه۹۶ سر خط نارضایتی‌های اجتماعی

 قیام ۹۸
قیام ۹۸

روزنامه حکومتی آرمان سه‌شنبه ۱۶اردیبهشت با نگرانی از عواقب قیام۹۸ نوشت: ریشه‌های این نارضایتی جامعه از شرایط اقتصادی و اجتماعی را نه در مقطع کنونی که باید در اتفاقات سال‌های گذشته جست‌وجو کرد.

شاید اگر بخواهیم به‌طور دقیق‌تر و موشکافانه به این بحث بپردازیم، اتفاقات دیماه۹۶ را باید سر خط این نارضایتی‌های اجتماعی بدانیم. جایی که به قرائت کارشناسان و صاحبنظران نارضایتی‌های جامعه سویه اقتصادی داشت اما با وجود گذر از آن مقطع زمانی، باز هم سهولتی در وضع مردم ایجاد نشد و این نارضایتی چون آتشی زیر خاکستر باقی ماند تا در موقعی دیگر سر باز کند.

هر چند تحولات آبان نتایج خوشی دربر نداشت و اتفاقات ناگواری را رقم زد اما هنوز هم پس از گذشت ۵ماه بسیاری نسبت به تعیین تکلیف آنچه که در آن مقطع رخ داد، تاکید دارند. هرچند در پی این اتفاقات ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی هم نارضایتی‌هایی پدید آورد. به قرائت بسیاری از کارشناسان اجتماعی و سیاسی مجموعه این عوامل باعث شد جامعه تا حد زیادی اعتماد خود به دولت و امید به افق روشن پیش رو را از دست بدهد و آینده‌ای مبهم برای خود متصور شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc0ea4b3-92fc-4948-b225-5c9735c9b509"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات