728 x 90

روزنامه اکسپرس: اعزام یک زیردریایی اتمی انگلستان به خلیج‌فارس

ناو انگلیسی آر اف اٍس ویو نایت
ناو انگلیسی آر اف اٍس ویو نایت

روزنامه اکسپرس چاپ انگلستان نوشت: بدنبال به‌گروگان‌ گرفتن نفتکش انگلیسی و در هشداری به رژیم ایران نیروی دریایی انگلستان زیردریایی اتمی‌اش را به خلیج‌فارس اعزام می‌کند.

اکسپرس نوشت: زیردریایی اعزامی ۷هزار و ۴۰۰تن وزن دارد و یکی از جدید‌ترین زیردریایی‌هاست که قادر خواهد بود حرکات و ارسال پیامها را در محدوده ۲۰۰مایلی رصد کند.

در حالی‌که تنش در منطقه بالا می‌گیرد منابع تأکید کردند، این زیردریایی اتمی و تهاجمی اعزام شده با استفاده از دستگاه‌های مخفی و پیچیده الکترونیکی و با جمع‌آوری اطلاعات از تبادلات تجاری انگلیس و بین‌المللی دفاع می‌کند.

این کار برای پشتیبانی کشتیهای اسکورت برای حفاظت تانکرها است.

 

اکسپرس همچنین نوشت: ناو کمکی RFA Wave Knight آر اف اٍس ویو نایت، یکشنبه شب از جبل الطارق عبور کرد تا به مونتروز و نیز یک اسکادران از کشتیهای مین‌روب در خلیج‌فارس بپیوندد. این کشتیهای مین‌روب اخیراً مأموریت اسکورت کشتیهای نفتکش را دریافت کرده‌اند.

اکسپرس افزود: جرمی‌هانت وزیر خارجه انگلستان گفت اگر مذاکرات با رژیم ایران به نتیجه نرسد، این حرکت دیگر حرف نیست بلکه عمل است. که کار کرد خواهد داشت. وی تأکید کرد کشتیرانی انگلستان باید حفاظت شود و خواهد شد.

به‌نوشته اکسپرس، یک مقام ارشد کشتیرانی انگلستان ادعای رژیم ایران مبنی بر این‌که کشتی استنا ایمپرو Stena Impero برخوردی با یک کشتی ماهیگیری داشته و از این بابت برای تحقیقات توقیف شده را رد کرد.

این منبع گفت: هیچ دلیل معتبری برای حمایت از این ادعای رژیم ایران وجود ندارد همان‌طور که ادعای قبلی رژیم ایران که گفته بود این کشتی در آبهای ایران بوده بی‌اعتبار است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f765151-72d2-46db-9cf1-69ab97dcec6b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات