728 x 90

روزنامه السیاسه: ۱۰۰۰زندانی سابق سیاسی خواستار محاکمه خامنه‌ای و رئیسی شدند

 اشرف ۳
اشرف ۳

روزنامه السیاسه یکشنبه۲۳ آبان نوشت ۱۰۰۰ زندانی سیاسی سابق رژیم آخوندی و شاه، از جامعه جهانی خواستند سکوت خود را در قبال کشتار ۱۹۸۸ و قیام نوامبر۲۰۱۹ بشکنند و عاملان این دو قتل‌عام از جمله علی خامنه‌ای ولی‌فقیه رژیم آخوندها و رئیس‌جمهور آنرا به پای میز محاکمه بکشانند.
در کمپ اشرف۳ در آلبانی که محل زندگی هزاران تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران است، ده زندانی در مراسم بزرگداشت ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی که در سال۱۹۸۸ اعدام شدند و ۱۵۰۰ تظاهر کننده که در جریان قیام مسالمت‌آمیز نوامبر ۲۰۱۹ کشته شدند، جنایات هولناکی که در دوران اسارت خود تجربه کرده بودند را توصیف نمودند.
در بیانیه "سازمان مجاهدین خلق" آمده است: به‌عنوان بخشی از یادواره شهدای سال۱۹۸۸، ماکت قبرستان خاوران تهران که در آن هزاران زندانی سیاسی اعدام شده، در قبرهای بی‌نام و نشان به خاک سپرده شدند و هم‌چنین ماکت چند قسمت از زندان مخوف گوهردشت در غرب تهران که دهها زندانی سر موضع، ساعتهای طولانی در آن نگهداری می‌شدند، ساخته شده است.
این رویداد همزمان با انتقال دادگاه یکی از مقامات رژیم آخوندی در استکهلم به آلبانی صورت گرفت. انتقال دادگاه بنا بر درخواست دادستان برای استماع شهودی که تا ۱۸نوامبر مورد سؤال و جواب قرار خواهند گرفت، انجام گرفت. همه این شهود اعضای سازمان مجاهدین خلق بوده و مقیم اشرف سه در نزدیکی دورس هستند و محاکمه مقام رژیم آخوندی در استهکلم به‌خاطر نقشی است که در قتل‌عام ۱۹۸۸ داشته است.
مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران نیز در این مراسم حضور یافت و در سخنرانی کوتاهی که ایراد نمود، گفت: ”شعله‌های آتشی که در قیام خونین نوامبر ۲۰۱۹ شعله‌ور شد هرگز خاموش نشده و نخواهد شد. رژیم آخوندها این قیام را به حمام خون تبدیل کرد. اما آن ۱۵۰۰ جوان و نوجوانی که سینه‌هایشان را رگبار گلوله‌ها در خیابان‌ها و کوچه‌ها و پس کوچه‌ها سوراخ سوراخ کرد، دوباره برمی‌خیزند. آنها دوباره در هیأت یک ارتش بزرگ، قیام خواهند کرد“ .
(اصل سخنرانی خواهر مریم: قیام آبان، آن آبان خونین و آتشین، آبان قتل‌عام شده، آتشی است که خاموش نشده و خاموشی نمی‌پذیرد؛ آن ۱۵۰۰جوان و نوجوان که در خیابان‌ها، کوچه پس کوچه‌ها و نیزارها به رگبار بسته شدند، دوباره بر می‌خیزند و در هیأت یک ارتش بزرگ و بی‌شمار به‌نبرد ادامه می‌دهند)(روزنامه السیاسه- کویت ۲۳ آبان)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/100f85d5-bc81-4d7a-906e-42cc269d6c4a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات