728 x 90

روحانی؛ نظام در محاصرهٔ بحرانها

سخن روز
سخن روز

آخوند روحانی روز چهارشنبه اول اردیبهشت طی سخنانی در جلسهٔ هیأت دولت تصویری از بحرانهای مرگباری را که از هر طرف رژیم درهم‌شکستهٔ آخوندی را احاطه کرده، ارائه نمود. تأملی بر اظهارات روحانی از جهت وقوف بر موقعیت کنونی رژیم ضروری است. روحانی از جمله در مورد برخی بحرانها مانند بحران کرونا و واکسن، بحران برجام و انزوای بین‌المللی رژیم و هم‌چنین بحران عمیق درونی که در آستانهٔ نمایش انتخابات در هر یک از مسائل و بحرانهای گریبانگیر رژیم به‌اوج رسیده، حرف زد.

روحانی در مورد واکسن بار دیگر به‌ضد و نقیض‌گویی و دروغ‌درمانی پرداخت اما در عین‌حال روشن کرد که اولاً تا آنجا که به‌رژیم برمی‌گردد، قصدشان این است که کرونا را ماندگار کنند و از آنچه که آن را تضمین ادامهٔ حاکمیت خود تلقی می‌کنند، دست برندارند.

روحانی در این رابطه ضمن تخطئه واکسن گفت: «معلوم نیست واکسن بتواند کرونا را مهار کند. همهٔ جهان درگیر این ویروس است، ما هم هستیم.

واکسن چیزی نیست که مثلاً در ۶ماه و ۷ماه به‌نتیجه رساند زمان می‌برد زمانش هم حدود دو سال هست گاهی هم بیشتر است گاهی هم ۵سال گاهی هم ممکن است ۱۰سال طول بکشد».

 

آخوند وقیح برخلاف تجربه جاری در تمام دنیا حتی واکسن را مرگ‌آور دانست و گفت: «مردم بدانند یک وقت یک نفر با بیماری فوت می‌کند، یک وقت واکسنی که ما می‌زنیم باعث از بین رفتن او می‌شود، این خیلی فرق دارد!».

او در عین‌حال طرح و نقشهٔ رسوای رژیم مبنی بر فروش واکسن و واکسیناسیون پولی را هم تکرار کرد و گفت که هر کس می‌خواهد برود با ارز ۴۲۰۰تومانی واکسن وارد کند.

روحانی در عین‌حال و به‌طور متناقضی با رندی خاص خود، وارد نکردن واکسن را ناشی از ممنوع کردن آن توسط خامنه‌ای دانست و گفت که «وزارت بهداشت و درمان ما» تصمیم گرفته بود که واکسن وارد کند... «بعد حالا شرایط دیگری پیش آمد یعنی در یک نقطه ما قرار گرفتیم که بنا شد از برخی از کشورها ما واکسن اصلاً نخریم وارد نکنیم خوب شرایط متفاوت شد».

 

آخوند روحانی دربارهٔ بحران برجام و مذاکرات وین نیز در حالی که نهایت بی‌تابی و ذلت رژیم برای رفع تحریم‌ها را به‌نمایش می‌گذاشت، گفت: «یک میلیمتر هم ما زیاده‌خواهی نمی‌خواهیم هر چه در برجام آمده بقیه را جمع می‌کنیم اگر چیزی اضافه است جمع می‌کنیم الحمدلله انبار داریم می‌بریم تو انبار می‌گذاریم و مشکلی هم نیست... لازم باشد جمع بکنیم، جمع می‌کنیم کاری ندارد، ساده است یعنی کار ما کار بسیار ساده‌ای هست در یک زمان بسیار کوتاه. »... او در قبال تهاجم دلواپسان باند رقیب، بار دیگر تصریح کرد: «گام‌هایی که ما برداشتیم در چارچوب سیاست خامنه‌ای بوده». روحانی به‌اتکای همین، به‌باند رقیب و تهدیدهای آنها دهن‌کجی کرد و گفت: «ما یک ثانیه هم وقت تلف نمی‌کنیم! حرف این و آن را هم گوش نمی‌دهیم، آن جناح، این جناح، آن یکی! از این حرفها هر چی خواستید بگویید که خسته شوید».

روحانی در همین رابطه به‌پخش سریال گاندو در تلویزیون تحت‌امر خامنه‌ای که در آن باند او و مشخصاً دار و دستهٔ ظریف را به‌جاسوسی متهم می‌کند، هم اشاره کرد و گفت: «در بحث احیای برجام برخی فیلم درست کردند و روی دست‌شان باد کرده و دارند پخش می‌کنند، عیب ندارد پخش می‌کنند، دارند ماهیت خودشان را افشا می‌کنند».

 

روحانی با اشاره به‌جنگ‌وجدال باندهای حاکم بر سر نمایش انتخابات پیش رو هم خواستار تعامل شد و در حالی که دست به‌دامن شورای نگهبان شده بود، گفت: «با شورای نگهبان توافق شود و تنوع را در میان کاندیداها هم ببینیم، جای تأسف است که بعد از ۴۰سال یک عده بگویند ما در انتخابات باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم».

اگر چه روحانی در سخنان خود تنها به‌برخی بحرانهای رژیم اشاره کرد و شماری از مهمترین بحرانهای فراگیر مانند فقر و فلاکتی که بیش از ۸۰درصد جامعه را در خود غرق کرده و بحران خیزشها و اعتراضات سراسری اقشار مختلف مردم از بازنشستگان تا غارت‌شدگان بورس تا کارگران و سایر اقشار به‌جان آمده و هم‌چنین خشم و نفرت فوق‌العاده مردم به‌جان آمده را اصلاً مورد اشاره قرار نداد؛ اما ابعاد همین «برخی» نیز حاکی از بحران سرنگونی است. بحرانی که به‌هیچ مقصد دیگری جز سقوط نظام ولایت فقیه راه نمی‌برد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f7a3f72-81cf-4bb5-aa62-51590a6f19c1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات