728 x 90

روحانی؛ توجیه هم‌زیستی سلامت و مرگ

سخن روز
سخن روز

روحانی روز یکشنبه(۲۴فروردین) در جلسه‌ای با شرکت رؤسای کمیته‌های مختلف ستاد کرونا بار دیگر با دروغهای وقیحانه و محیر‌العقول، تلاش کرد اوضاع را آرام و عادی و رو به‌ بهبود جلوه دهد تا از این طریق لغو قرنطینهٔ نیم‌بند و فرستادن میلیونها نفر به‌ مسلخ کرونا را توجیه کند.

 

«وضع ما در کرونا از اروپا بهتر است»!

روحانی وقیحانه ادعا کرد که وضع ما از نظر کرونا از خیلی از کشورهای اروپایی بهتر است. وی سپس با سوزش از افشاگریهای مجاهدین و مقاومت ایران گفت: «وقتی می‌گوییم وضع ما در زمینهٔ کرونا از اروپا بهتر است، نمی‌دانید این ماهواره‌ها چه فضایی ایجاد می‌کنند»!

روحانی با اشاره به‌ این‌که حتی در درون رژیم هم خیلی‌ها نسبت به‌ چنین دروغهایی واکنش دارند، گفت: «بعضی از این مقایسه خوششان نمی‌آید وقتی می‌گوییم وضع ما از اروپا بهتر است».

این‌که چرا روحانی و خامنه‌ای دروغهایی می‌گویند که حتی در داخل رژیم هم به‌ آنها می‌خندند، در وهلهٴ اول به سرشت و ماهیت این رژیم برمی‌گردد و این‌که بنیاد نظام ولایت‌ فقیه از روز نخست بر دروغ نهاده شده و تمام ساختار و سازوکار، سیاست، ایدئولوژی و تبلیغات این رژیم بر دروغ و دجالیت سامان یافته است و یک قطره حقیقت و واقعیت، هم‌چون سم در پیکرهٔ رژیم، آن را متلاشی می‌کند.

به‌یاد داریم هنگامی که آخوند خاتمی در سال ۷۶ با ادعای آزادی و دموکراسی به‌میدان آمد، همان موقع رهبر مقاومت خطاب به‌ او گفت اگر راست می‌گویی یک قطره آزادی و دموکراسی وارد نظام ولایت‌ فقیه کن تا ببینی چه بر سر آن می‌آید، در عمل هم دیدیم که دوران خاتمی دوران قتلهای زنجیره‌ای و ترورهای خارج کشوری و ادامه و تشدید سیاست‌های جنایتکارانه و ضدمیهنی رژیم بود. همین قاعده و قانون در مورد همهٔ عملکردهای رژیم صدق می‌کند. کما این‌که دروغهای شاخدار و ادعاهای سخیف خامنه‌ای و روحانی و رژیم آخوندی نیز تنها به کرونا محدود نمی‌شود؛ این رژیم فاسد و جنایتکار ادعا می‌کند که در زمینهٔ تمام ارزشهای انسانی و انقلابی در دنیا سرآمد است. الگوی دموکراسی و حقوق‌بشر است! نمونهٔ بی‌بدیل رفتار انسانی با زندانیان، با زنان، با اقلیتهای مذهبی و قومی و با نیازمندان است!

چرا که اگر رژیم آخوندی بخواهد یک سانتیمتر از این ادعاها عقب بنشیند و مثلاً در مورد کرونا ـ که اکنون مورد بحث است ـ رضایت دهد که وضعش مشابه اروپاست، آن وقت باید جواب بدهد که چرا در حالی‌که مثلاً فرانسه در همین روز یکشنبه اعلام کرد در ۲۴ساعت گذشته، شمار درگذشتگان ۹۸۷نفر بوده، تعداد آمار رژیم از درگذشتگان به‌ندرت از ۱۳۰نفر تجاوز کرده است؟ مهمتر آن‌که در آن صورت به‌ این تناقض هم نمی‌تواند جواب بدهد که در حالی که در سراسر اروپا و تقریباً همهٔ دنیا قرنطینهٔ سفت و سختی را اعمال می‌کنند چرا رژیم دارد قرنطینه را لغو می‌کند؟ و دهها چرای بی‌پاسخ دیگر!

 

تناقضات ناگزیر جعل و دروغ

جعل و دروغ، خواه ناخواه تناقضات خود را به‌بار می‌آورد، کما این‌که چندی است که سخنگوی وزارت بهداشت ضمن آمار مربوط به‌کرونا،‌ آمار بیماران بدحال را هم اعلام می‌کند که معمولاً حول و حوش ۴هزار نفر است و در آخرین آماری که روز ۲۴فروردین اعلام کرد، ۳۹۳۰نفر است. ولی عجبا که سرنوشت این ۴هزار نفر هیچ‌گاه روشن نمی‌شود. یعنی روز بعد که آمار درگذشتگان اعلام می‌شود، باز حول و حوش همان ۱۲۰، ۱۳۰نفر است! معنی‌اش این است که تقریباً تمام آن بیماران بدحال خوب شده‌اند.

از سوی دیگر، مهره‌ها و ایادی رژیم و لایه‌های پایین‌تر از رأس هرم قدرت که از یک‌طرف زیر فشار جامعه و مردم به‌ستوه آمده هستند و از طرف دیگر نگران جان خود و خانواده‌شان می‌باشند، زبان به‌ اعتراض و فاش‌گویی می‌گشایند.

در همین رابطه از جمله زالی، رئیس ستاد کرونا در تهران در مورد بازگرداندن مردم به‌ سر کار هشدار داد: «بازتاب چنین حضوری امروز نیست... آمار مبتلایان‌مان در ۲هفته دیگر ایجاد خواهد شد». زالی با اشاره به‌ خستگی مفرط و فرسودگی کادر درمانی و شهادت بسیاری از آنها در مقابله با کرونا که کارآیی آن را در برابر تکانه‌های جدید بیماری به‌شدت کاهش داده، خاطرنشان کرد که «ما هنوز در تهران آن شیب مناسب و مطلوب خودمان را حس نکرده‌ایم».

یک متخصص اپیدمیولوژی بیماریهای عفونی و واگیردار به‌نام محبوب‌فر، هشدار داد: «طی روز‌های آینده تعداد مرگ و میر‌ها به‌ رقم غیرقابل باوری خواهد رسید... و تنها ۶درصد و یا در بهترین حالت ۱۰درصد از مبتلایان شناسایی شده‌اند».

 

هراسان از طوفان اجتماعی در تقدیر

عناصر دوراندیش‌تر رژیم، افزون بر کرونا، نگران و هراسناک پیامدهای کرونا و انفجار اجتماعی و طوفان ناشی از سونامی مرگ و میر ناشی از برداشته شدن قرنطینهٔ نیم‌بند هستند و نسبت به‌ وقوع قیام و شورشهای اجتماعی هشدار می‌دهند. مرتضی مبلغ، معاون سابق سیاسی و امنیتی وزارت کشور، هشدار داد که برای وقوع مشکلات اجتماعی و امنیتی نباید منتظر شرایط پساگرونایی بود، بلکه در همین شرایط نیز امکان وقوع دارد».(روزنامه آرمان ۲۴فروردین ۹۹)

مصطفی معین، وزیر سابق بهداشت و آموزش عالی رژیم نیز هشدار داد: «احتمال تکرار تنشهای اجتماعی یا سیاسی مانند دو سه ساله اخیر فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی وجود دارد».(ستاره صبح ۲۴فروردین ۹۹).

واقعیت این است که نظام ضدبشری ولایت فقیه بر آن است که کرونا را فرصت شمرده و آن را در خدمت بقای خود به‌کار بگیرد، اما دارد به‌دست خود گور خود را می‌کند و ارتش گرسنگان و محرومان را، هر روز بیش از روز پیش علیه خود متحد و متراکم می‌کند و این دریای سهمگین خشم‌وکین را به‌ طغیان می‌کشاند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eccb5b27-6c0d-4f50-a151-e089524de633"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات