728 x 90

روحانی؛ وارونه‌گویی‌های مضحک، سرپوش واقعیت‌های سهمگین

سخن روز
سخن روز

تظاهرات سالانه ۲۲بهمن ۹۷ برگزار شد. صرف‌نظر از کسادی و بی‌رونقی این نمایش، اما مضمون سیاسی این نمایش و به‌خصوص مضمون حرفهای روحانی به‌عنوان سخنران اصلی این مراسم چه‌ بود؟

سایر سخنرانها در مراسم‌ شهرستانها چه گفتند؟ و حرف آنها چه بود؟

 

مضمون اصلی مراسم امسال

مضمون نمایش امسال، در واقع جشن سرنگون نشدن رژیم بود. مضمونش اظهار خوشحالی خامنه‌ای و نظامش از این بود که سال ۹۷ را پشت سر گذاشتیم و سرنگون نشدیم! و همین هم بزرگترین دستاوردشان بود!

در حالی که خامنه‌ای در سخنرانی ۲۱آذرماه خود به ایادی و نیروهای رژیم گوشزد کرده بود که همه باید هوشیاری خود را حفظ کنند، ممکن است دشمنان قصد فریب داشته باشند تا برای سال ۹۷ جنجال کنند اما برای سال ۹۸ نقشه بکشند. یعنی حرفش این بود که اگر سال ۹۷ را پشت سر گذاشتیم نباید فکر بکنیم که خطر سرنگونی برطرف شده است!

 

دستاوری چنین مضحک؟!

اما چرا خامنه‌ای و ابواب‌جمعی نظامش این‌چنین علنی و بدون حفظ ظواهر! ابراز خوشحالی کرده و بقای خود برای مدتی دیگر را به‌عنوان دستاورد نظامشان اعلام می‌کنند؟ بی‌تردید این ناشی از شدت خالی بودن دستشان است! آنها اگر دستاوری واقعی به جز آمار دروغین امروزشان داشتند حتماً آن را با بوق و کرنا از صبح تا شام و از شام تا بام در سراسر جهان جار می‌زدند. ضمن این‌که در مملکتی که ۸۰درصد مردم آن به گواهی آمار عناصر حکومتی در فقر به‌سر می‌برند این دروغ‌پردازی‌ها بیش از هر زمان دیگری رسوا است.

از این‌رو آخوندها مجبورند به همین سرنگون نشدن به‌عنوان بزرگترین دستاورد بیاویزند. در حالی که سایهٔ وحشتی که بر سراسر رژیم افتاده سنگین‌تر و سیاه‌تر از این است که با این قبیل ادعاها و وارونه‌نمایی‌ها بتوانند کتمان کنند.

 

نزدیک شدن کنفرانس ورشو و انقضای مهلت FATF 

ادعاهای پیروزی آخوندی در شرایطی است که روز چهارشنبه ۲۴خرداد کنفرانس ورشو شروع می‌شود. کنفرانسی که خود رژیم از آن به‌عنوان ائتلاف ضدایرانی که منظورش ائتلاف و اجماع بین‌المللی علیه رژیم است نام می‌برد و در شرایطی که کمتر از یک هفته به انقضای مهلت FATF بیشتر باقی نمانده و باندهای رژیم هنوز هم نتوانسته‌اند بر سر آن به توافق برسند و ولی‌فقیه هنوز این دست و آن دست می‌کند و رمق تصمیم‌گیری هم ندارد.

 

روحانی چه گفت؟

حرفهای روحانی در یک‌کلام وارونه‌گویی بود، مضمون همان پروپاگاندایی که خامنه‌ای گفته و تصریح کرده بود که این هنر است که شما بتوانید سیاهی‌ها را سفید جلوه بدهید. اما سیاهی‌ها در این رژیم چنان است که این به‌اصطلاح هنر به «تف سربالا» منجر شده و حتی تمسخر ایادی خود رژیم از هر دو باند را هم برانگیخته است.

روحانی به‌طور کلی ۳ادعا کرد:‌

- ادعای مشروعیت

- ادعای قدرت

- ادعای پیشرفت

و البته که ادعاهایش در هر ۳زمینه ۱۸۰درجه برعکس واقعیت بود.

 

مضحکه مشروعیت

روحانی در ادعای مشروعیت، رژیم را با رژیم سلطنتی مقایسه کرد که موروثی است، اما در این رژیم همهٔ مقامات انتخابی هستند. این در حالی است که اگر مثلاً رژیم سلطنتی شاه ادعای مشروطه داشت، این رژیم حتی در قانونش سلطنت و استبداد مطلقهٔ فقیه را با اختیاراتی بسا فراتر از سلطان نظام سلطنتی در خودش یک‌کاسه کرده است. و ادعای انتخابی بودن مقامات حتی در درون خود رژیم هم به سخره گرفته می‌شود.

 

شعبده قدرت 

روحانی در ادعای قدرت و ثبات، به خیانت شاهان قاجار و پهلوی اشاره کرد که گویا این رژیم تمامیت ارضی کشور را حفظ کرده است. بگذریم که در واقعیت، رژیم دریای خزر را به روسها و خلیج‌فارس را به چینی‌ها و تنها بندر اقیانوسی کشور را به هندی‌ها واگذار کرده و بقیه کشور را هم به‌قول خودشان مانند گوشت قربانی بین باندهای مافیایی حاکم تقسیم کرده و مردم را به روز سیاه نشانده است، اما این ادعا،‌ در واقع بیان وحشتش از قیام مردم و سرنگونی است و می‌خواهد بگوید اگر این رژیم سرنگون شود، تمامیت کشور به خطر می‌افتد.

 

دروغی به اسم پیشرفت

ادعاهای روحانی در مورد دست‌آوردهای اقتصادی و اجتماعی رسواتر از آن بود که ارزش پرداختن داشته باشد و لابد همین روزهای آینده باند رقیب آنها را به باد سخره خواهد گرفت. جالب است که در همین تظاهرات ۲۲بهمن ادعاهای او از طرف همان نیروهای رژیم که به این مراسم آمده بودند، مورد تمسخر و ریشخند قرار گرفت. از جمله این دست‌نوشته‌ها در دست جمعیت به چشم می‌خورد:

"ای آن که تو عامل گرانی، تا عید خدا کند نمانی!"

"ملت ما نجیب است، وزیر به فکر جیب است!"

 

ضعف خامنه‌ای در مهار جنگ باندها!

در تظاهرات حکومتی و مفتضح ۲۲بهمن ۹۷ یک سری شعارها هم انعکاس دعواهای باندی رژیم بود و به‌رغم این‌که خامنه‌ای دو سه روز پیش با التماس و درخواست گفت که این مراسم را تبدیل به و سیلهٔ تسویه‌حساب نکنید اما هم در تهران و هم در شهرهایی مانند قم علیه برجام و علیه اروپا و در واقع علیه دولت روحانی شعار دادند و ادعاهای او را مسخره کردند. از جمله این که:

ملت شده بدنام، گور پدر برجام!"

"کی گفته برجام بده، گوشت کیلویی یکصده!"

یا در دست‌نوشته‌های دیگری با طعنه به روحانی نوشته بودند: "مردم در مسیر انقلابند، ماشاالله آقایان به فکر بخور بخورند، علی برکت الله!"

و یا یک دست‌نوشته دیگر با اشاره به لغو سخنرانی علی لاریجانی در کرج نوشته بودند: "کرجی‌ها شاخ شکستند، دهان فتنه بستند!".

یعنی حتی در همین نمایش هم رژیم نتوانست بر روی بحران درونی و وضعیت پاره‌پارهٔ خود سرپوش بگذارد و حداقل نمایش وحدت و انسجام بدهد و باندها درونی رژیم به هشدارهای خامنه‌ای وقعی نگذاشتند.

 

ادعاهای روحانی در نظر ناظران

روشن است که این ادعاها سخیف‌تر از آن است که مورد اعتنا قرار بگیرند. اما از این همه وارونه‌گویی طبعاً ناظران سیاسی و تحلیل‌گران پی‌می‌برند که وضع رژیم از آنچه که آنها فکر می‌کنند خراب‌تر و وخیم‌تر است.

در این مورد بعضی اظهارات و اعترافات سخنرانهای دیگر در شهرهای مختلف خیلی گویاست.

 

در شهرستانها چه گفته شد؟

  • آخوند خاتمی در همدان گفت:‌ «می‌خواهند به بهانه این گرانی‌ها و فشار زندگی شما مردم را انقلاب از نظام اسلامی‌تان جدا کنند... خوابی که برای شما دیده‌اند این است که شما را ناامید کنند. در شبکه‌های ماهواره‌ای در فضای مجازی آلوده مدام ناامیدی را پمپاژ می‌کنند».
  • آخوند سعیدی در قم گفت:‌ «به ما می‌گن بگید انقلاب تو این چارسال چکار کرده؟ همهٔ مقدسات و همهٔ دست‌آوردها را زیر سؤال ببریم. شبانه‌روز این امپراطوری رسانه‌ای به نفع دشمن داره تبلیغ می‌کنه. سوم: تحریک گسل‌های نارضایتی برای اغتشاش. این جریانهای داخل، بله مردم ممکنه اعتراض داشته باشند، حرف داشته باشند حرفشون حقه ولی یک عده از این اعتراضات و از این حرفها ممکنه سوء‌استفاده بکنند و هدف دشمن را پیاده کنند. و چهارم وجود ظرفیت شورش در برخی از اقشار جامعه که بالاخره اونها زیر بار نظام و انقلاب نمی‌روند و همواره دنبال یک سری حرکت‌ها هستند».
  • در قزوین پاسدار رمضان شریف درد اصلی رژیم را بروز داد و به‌طور مبسوطی علیه مجاهدین و علیه خانم مریم رجوی زوزه کشید و ضمن خواندن روضه ۱۷هزار کشته که او آن را به ۱۸هزار ارتقا داد، گفت: «اینها امروز شده‌اند اپوزیسیون جمهوری اسلامی و مشاوران مورد اعتماد کاخ سفید برای برخورد با انقلاب اسلامی».

 

تصویری از رویارویی مردم و مقاومت ایران با رژیم آخوندی

طی روزهای اخیر ۲واقعه تصویری از صحنه سیاسی ایران و رویارویی مردم و مقاومت ایران با رژیم آخوندی و موقعیت هر یک از طرفین در این جدال را در برابر چشم جهانیان قرارد داد. تظاهرات و راهپیمایی ایرانیان پشتیبان مقاومت ایران در پاریس از یک‌سو و نمایش ۲۲بهمن رژیم آخوندی در سوی دیگر. تظاهرات پاریس توسط ۳خبرگزاری اصلی جهان یعنی رویترز، آسوشیتدپرس و فرانسه در تمام جهان منعکس شد و وب‌سایت روزنامه‌هایی هم‌چون واشنگتن پست، نیویورک تایمز و واشنگتن تایمز گزارش این تظاهرات را منعکس کردند و از نقش مقاومت ایران و رئیس‌جمهور برگزیده آن مریم رجوی خبر دادند. در مقابل رسانه‌ها در انعکاس نمایش ۲۲بهمن رژیم از جمله تیتر زده بودند فرسودگی حکومت اسلامی در ۴۰سالگی! حاصل کار دیگر خبرگزاری‌ها را می‌توان در برآورد آنها از کمیت ناچیز تظاهرات آخوندی دریافت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f550fa44-2f52-478b-9f78-8af550288a72"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات