728 x 90

رهبران کشورهای آمریکا، انگلستان و فرانسه در مورد تنبیه رژیم اسد مشورت کردند

حمله شیمیایی رژیم اسد .jpg
حمله شیمیایی رژیم اسد .jpg

رهبران آمریکا، انگلستان و فرانسه در مورد بروز واکنش به گزارش کشته شدن شماری از شهروندان سوریه در اثر مسمومیت شیمیایی در شهر دوما به توافق رسیده‌اند.

روز جمعه، ۲۴فروردین، کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در تماس با ترزامی، نخست‌وزیر انگلستان،  لزوم بروز واکنش مشترک به کاربرد اسلحه شیمیایی را مورد تأیید قرار دادند.  دفتر نخست‌وزیر انگلستان هم گفته است که در این تماس تلفنی، دو طرف  توافق کردند که رژیم اسد الگویی از یک رفتار خطرناک در زمینه استفاده از تسلیحات شیمیایی را پایه‌گذاری کرده است.

 به گزارش کاخ سفید، قرار است دونالد ترامپ با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه هم در مورد واکنش مناسب به کاربرد اسلحه شیمیایی در سوریه گفتگو کند. امانوئل ماکرون گفته است که منابع فرانسوی "شواهدی" در دست دارند که ثابت می‌کند حمله شیمیایی روز شنبه گذشته توسط نیروهای رژیم سوریه صورت گرفته است. وی افزوده است:‌ ما شواهدی در دست داریم که نشان می‌دهد اسلحه شیمیایی، و دست‌کم گاز کلر، توسط رژیم بشار اسد در دوما به کار گرفته شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/06ff9180-251a-42d9-857f-d72dea288a06"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات