728 x 90

رهبر حزب محافظه‌کار کانادا: سپاه پاسداران را یک سازمان تروریستی اعلام خواهیم کرد

اندرو شیر رهبر حزب محافظه‌کار کانادا
اندرو شیر رهبر حزب محافظه‌کار کانادا

رهبر حزب محافظه‌کار کانادا عهد کرد اگر در انتخابات ۲۱اکتبر در اواخر این ماه پیروز شود سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی اعلام می‌کند.

اندرو شیر به خبرنگاران گفت: ما رژیم ایران را که به‌طور روتین حقوق‌بشر را نقض می‌کند و شهروندان کانادایی را به‌قتل رسانده و از تروریزم حمایت و پشتیبانی می‌کند، پیمانهای اتمی را نقض کرده، هدف قرار می‌دهیم.

-رهبر محافظه‌کار کانادا همچنین از اوتاوا خواست تا مطابق قانون جنایی کانادا فوراً سپاه پاسداران را نامگذاری تروریستی کند.

 

-ایرین اوتول(Erin Toole) وزیر خارجه سایه از حزب محافظه‌کار در ماه مه سال گذشته گفته بود چند دهه است که سپاه پاسداران مردم ایران را مورد ارعاب قرار داده و علناً از سازمانهای تروریستی هم‌چون حزب‌الله و حماس حمایت کرده است.

-در سال۲۰۱۲در دوره رهبر محافظه‌کار قبلی و استیفن هارپر نخست‌وزیر اوتاوا تمامی روابط دیپلماتیک با تهران را قطع کرد و کانادا کارکنان خود از کنسولگری این کشور را بیرون کشید و وابستگان رژیم ایران را از کانادا اخراج کرد.

 

میدل ایست آی نوشت:‌ وقتی کانادا در ماه گذشته دهها میلیون دلار اموال دولت رژیم ایران در کانادا را مصادره کرد روابط اوتاوا و تهران تیره تر شد. در این مصادره اموال بیش از ۲۱میلیون دلار بدست آمد که به نوشته گلوبال نیوز کانادا بخشی از آن هزینه قربانیان تروریسم حماس و حزب الله گردید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/111eb793-2391-4e31-ac9e-18843035c387"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات