728 x 90

رفتار وحشیانه دژخیمان قضاییه جلادان در اوین و فشافویه؛ جان دو زندانی سیاسی در خطر است

زندانی سیاسی ناهید فتحعلیان  وحسین هاشمی
زندانی سیاسی ناهید فتحعلیان وحسین هاشمی

گزارشها از زندان تهران بزرگ (فشافویه) حاکیست که زندانی سیاسی حسین هاشمی از دستگیر شدگان قیام آبان ۹۸ از روز سه‌شنبه ۱۱خرداد در اعتراض به انتقالش به بند زندانیان متهم به جرایم خشن، اقدام به اعتصاب‌غذای خشک کرده است.

دژخیمان، این زندانی سیاسی را روز سه‌شنبه به بهانه بازجویی از بند خود خارج کرده و به تیپ ۴ زندان تهران بزرگ منتقل کرده‌اند.

حسین هاشمی طی یادداشتی درباره دلایل اعتصاب‌غذای خود نوشته است: مرا به تیپ ۴ آوردند. در میان زندانیان جرایم خشن و متهمان قتل و سرقت مسلحانه. حدود ۲سال پیش علیرضا شیرمحمدعلی را به همین بهانه از تیپ خارج کردند و بعد از ۳روز خبر مرگ او را شنیدند.

 

گزارشها هم‌چنین حاکیست که زندانی سیاسی ناهید فتحعلیان در زندان اوین به کرونا مبتلا شده و با توجه به شرایط وخیم بهداشتی بندهای عمومی زندانهای رژیم و محروم بودن زندانیان از ابتدایی‌ترین امکانات درمانی و پزشکی، جان وی در خطر است. (هرانا ۱۲خرداد)

 

مقاومت ایران خواهان اقدام فوری برای آزادی بلادرنگ ناهید فتحعلیان و دیگر زندانیانی است که جانشان در زندانهای دیکتاتوری آخوندی در خطر است.

خاطر نشان می‌کنیم که دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه‌یی به تاریخ ۱۶اردیبهشت۹۹ ضمن اعلام اسامی ۱۸تن از انبوه دستگیر شدگان توسط قضاییه جلادان، از جمله ناهید فتحعلیان، درباره رفتار ضدانسانی با آنها هشدار داد و خانم مریم رجوی با تأکید بر این‌که دستگیر شدگان در معرض شکنجه و اعدام و هم‌چنین کرونا قرار دارند، خواستار اقدام فوری دبیرکل ملل متحد، کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر ملل متحد و سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر برای آزادی آنان، خواستار اقدام فوری دبیرکل ملل متحد، کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر ملل متحد و سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر برای آزادی آنان و اعزام هیاتهای بین‌المللی برای بازدید از زندانهای رژیم و دیدار با زندانیان شد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/78c21a09-de4d-426f-95a3-20dc336ea10b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات