728 x 90

رشد حجم نقدینگی و رشد منفی اقتصادی در ایران در پایان سال۹۷

رشد حجم نقدینگی
رشد حجم نقدینگی

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی دولت آخوند روحانی، حجم نقدینگی با رشدی برابر یک و ۲۳صدم درصد، در پایان سال ۹۷ از مرز ۱۸۰۰هزار میلیارد تومان نیز عبور کرده است.

 

اعلام این میزان از رشد نقدینگی در حالیست که روزنامه حکومتی جهان صنعت روز ۱۸تیر فاش کرد: دولت روحانی در تازه‌ترین اقدام در راستای سانسور آماری، بانک مرکزی را از انتشار گزارش «مالی و بودجه» که به آمار عملکرد درآمدها و هزینه‌های بودجه عمومی اختصاص داشت، منع کرد.

این منبع افزود: پیگیریها حاکی از آن است که به‌دلیل افزایش شکاف درآمدها و هزینه‌های دولت، دولت بانک مرکزی را از انتشار این گزارش منع کرده است.

 

همچنین میزان رشد اقتصادی رژیم در سال ۹۷ نزدیک منفی پنج درصد بوده و مردم حداقل هفت درصد فقیرتر شده‌اند.

رسانه‌های‌ حکومتی از جمله روزنامه مردم‌سالاری روز ۱۸تیر بر اساس آمار منتشر شده با اعلام این ارقام، نوشتند: با توجه به رشد نرخ تبدیل دلار به ریال و با توجه به پیروی نرخ و قیمت کالاها از رشد قیمت دلار، به‌نظر می‌سد که نرخ تورم امسال از نرخ تورم در سال ۱۳۷۴ هم سبقت بگیرد.

 

روزنامه حکومتی جهان صنعت روز ۱۸تیر نیز با اشاره به‌ این‌که رشد شاخص فلاکت (نشان دهنده) فصل استیصال در اقتصاد است نوشت: مهم‌ترین عاملی که در سال ۹۷ توانست اقتصاد را در یک بن‌بست گرفتار سازد، خروج یکجانبه و ناگهانی آمریکا از برجام و اعمال محدودیت‌های بسیار بر سر صادرات و فروش نفت بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf30072a-3805-4a2e-a2f7-b01e48e95697"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات