728 x 90

رسیدِ کرونای ولایت به «استراتژی کلان تلفات»

وضعیت وخیم کرونایی در بیمارستانها
وضعیت وخیم کرونایی در بیمارستانها

مجاهدین و رهبری آنها از روز اول ورود کرونا به ایران گفتند که خامنه‌ای و نظامش از کووید ـ ۱۹ به‌عنوان نعمتی بادآورده برای مقابله با وضعیت انقلابی و قیام در شهرها استفاده می‌کند و خواهد کرد. بیان این فرمول در آن شرایط به‌نظر بغرنج می‌رسید اما گذشت زمان اثبات کرد این پیشگویی از یک شناخت عمیق نسبت به ماهیت و کارکرد نظام ولایت فقیه استخراج شده است. هشداری بود که اگر به آن توجه می‌شد امروز خلق ما تاوان کمتری می‌پرداخت.

هنر رهبری و سازمان پیشتاز

وظیفهٔ رهبری انقلابی و سازمان پیشتاز این نیست که در پشت سر رخدادها حرکت کند و خود را با مصلحت روز و سمت باد تطبیق دهد بلکه وظیفه‌اش راهگشایی در شرایطی است که همهٔ داده‌ها سمت دیگری را نشان می‌دهد و اوضاع شبهه‌آمیز و بغرنج به‌نظر می‌رسد. هنر چنین رهبری و سازمانی، شناخت عمیق و همه‌جانبه از دشمن و تدوین راهبردها و اتخاذ کاربردهای متناسب با آن است.

مسعود رجوی رهبر مقاومت در پیام ۳۱شهریور۹۹ خود تصریح کرد که خامنه‌ای برای حفظ رژیم از خطر قیام و سرنگونی استراتژی کلان تلفات انسانی و فرستادن مردم به میدانهای مین کرونا را در پیش گرفته است. گذر روزها و ماهها و رصد آمار واقعی جان‌باختگان صحت چنین تحلیلی را اثبات کرد. با تحریم واکسنهای معتبر و مورد استفاده در واکسیناسیون سایر کشورها از سوی خامنه‌ای تردیدی باقی نماند که سیاست ثابت خامنه‌ای قتل‌عام مردم با کروناست. پیام ۲۲مرداد ۱۴۰۰ مسعود رجوی هشداری برای بیدارباش جهانی نسبت به این سیاست شوم بود. در این پیام آمده بود:

«عملکرد این رژیم به گواهی موضع‌گیری‌ها و اطلاعیه‌های روزانه مقاومت ایران از اول اسفند ۱۳۹۸ تا همین امروز، ضدانسانی، ضداسلامی و ضدایرانی و شایان رسیدگی بین‌المللی است. به‌خصوص از بابت دریغ کردن واکسن از مردم ایران که قتل و جنایت عمدی علیه بشریت در استراتژی کلان تلفات و سپر انسانی در برابر خطر قیام و سرنگونی است».

 

رسوخ مواضع مقاومت در جامعهٔ ایران

اکنون که ابرهای شبهه کنار رفته‌اند و در وزش امواج سونامی مرگ و اجساد به ساحل افتاده، مردم با پوست و گوشت و استخوان خود عمق فاجعه را لمس می‌کنند، تردیدی باقی نمانده است که خامنه‌ای مجرم اصلی قتل‌عام کرونایی است.

سخنان و موضع‌گیریهای رهبر مقاومت اینک به‌صورتی رسا در داخل ایران پژواک یافته است. عقب‌نشینی دجالگرانه و مصلحتی خامنه‌ای از فتوای جنایتکارانهٔ خود بهترین گواه این واقعیت است.

یک روزنامهٔ حکومتی ضمن درج این غلط‌کردم‌گویی خامنه‌ای، در نهایت باز تقصیر را به دوش فهم اشتباه مردم می‌اندازد.

«مقام معظم رهبری نگفتند واکسن خارجی ممنوع شود بلکه صرفاً گفتند ما از کشور آمریکا و انگلیس واکسن نمی‌خواهیم. تعبیر ما از این مسأله اشتباه بوده... سخن مقام معظم رهبری را اشتباه متوجه شده‌ایم و این اشتباه در حال حاضر تصحیح‌شده و مجوزها را برای واردات اخذ کرده‌ایم و باید از هر منبعی که معتبر است، بر اساس سیاست‌هایی که داریم واکسن را وارد کنیم» (رسالت. ۹شهریور۱۴۰۰)

اما نفس این موضوع حاکی از رسوخ مواضع مقاومت ایران در بین مردم و پژواک جامعه به آن است. رساتر از این اعتراف، باید از واکنش خبرگزاری دانشجو ۸شهریور۱۴۰۰ در یادداشتی به نام «واکسیناسیون و موج‌سواری خطرناک دشمن» نام برد. این سایت می‌نویسد:

«ابر چالش کرونا اکنون از یک پاندمی در حیطهٔ ویروس‌شناسی فراتر رفته و برای کشور و نظام وارد حیطهٔ امنیتی شده است. علت، کارکرد دشمن و جنگ شدید روانی است که (مجاهدین) در این زمینه راه انداخته‌اند. آن‌ها... به جامعه این‌گونه تلقین می‌کنند که همهٔ کشور‌ها در حال واکسیناسیون هستند، تنها ایران به‌خاطر سیاست عمدی؟! حاکمیت نمی‌خواهد مردم را واکسینه کند».

 

خامنه‌ای، مجرم اصلی قتل‌عام کرونایی

گفتیم خامنه‌ای مجرم اصلی قتل‌عام مردم است. رسید سایت حکومتی به این گزاره را با هم می‌خوانیم:

«مجاهدین به این تبلیغات هم بسنده نمی‌کنند و با تمام دستگاه عظیم تبلیغاتی خود، با شبکهٔ ماهواره‌ای‌شان، با سایت‌های مختلف و با لشگر مجازی خود به مردم و جامعه این‌گونه القا می‌کنند که مقصر اصلی نبود واکسن، خامنه‌ای است.

مجاهدین... حتی موضوع اغتشاشات را هم به میان می‌آورند و کرونا را همدست نظام برای مقابله با اغتشاشات می‌نامند... مسعود رجوی هم پیام می‌دهد و می‌گوید: خامنه‌ای کرونا را با کلان تلفات انسانی برای حفظ (نظام) در برابر خطر (اغتشاشات)، نعمت و فرصت می‌داند».

نکتهٔ مهم در این اعتراف‌نامه آن است که کرونا دیگر نمی‌تواند راهبند قیام و سرنگونی باشد. سیاست شوم خامنه‌ای برای راهبندسازی از کرونا به بن‌بست رسیده و بازخوردها و بازتاب‌های خشمناک و عصیانی این سیاست اکنون به‌سوی او و رژیمش برمی‌گردد. این سایت حکومتی معرفی خامنه‌ای به‌عنوان مقصر نبود واکسن را یک «باور خطرناک»! می‌نامد که خروجی آن دعوت مردم به شورش و اغتشاش از سوی مسعود رجوی است؛ که «در جامعه پژواک زیادی هم پیدا می‌کند»!

 

پایان موج‌سواری با کرونا

اکنون با قطعیت می‌توان گفت که دیگر زمان موج‌سواری با کرونا برای خامنه‌ای به اتمام رسیده است. او پس از عقب‌نشینی از فتوای تحریم واکسن، باید از هر طریق ممکن جامعه را در ابعاد کلان و به‌صورت فوری واکسینه نماید. هر شهروندی که با داس کرونا مظلومانه بر زمین می‌غلتد، سوخت‌بار خشم انفجاری و قیام در چشم‌انداز است.

مسعود رجوی رهبر مقاومت در ۱۷فروردین۹۹ گفته بود:

«جانهایی که از دست می‌رود تیک‌تاک قیام و سرنگونی است. باید برشورید صدبار بیشتر جنگید و ایران را پس گرفت».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ca3b582a-4b19-479e-9272-0a27edb30744"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات