728 x 90

رسانه‌ کانادایی: رژیم ایران خانواده قربانیان سقوط هواپیما را آزار می‌دهد

قیام مردم و دانشجویان در تهران
قیام مردم و دانشجویان در تهران

روزنامه پرووانس ونکوور کانادا از آزار و اذیت خانواده جانباختگان هواپیمای اوکراینی توسط رژیم ایران خبر داد و نوشت: رژیم ایران خانواده‌های قربانیان سقوط هواپیما را آزار می‌دهد.

روزنامه پرووانس نوشت: مقامات رژیم می‌دانند اگر خانواده‌های قربانیان هواپیما تقصیر را متوجه رژیم ایران بدانند، تمام جامعه ایران علیه جمهوری اسلامی متحد خواهند شد.

به آنها گفته شده که با رسانه‌ها گفتگو نکنند، عزاداری خود را تا حد امکان خصوصی برگزار کنند و حتی علناً از رژیم که به اشتباه هواپیمای عزیزانشان را ساقط کرده است، تقدیر کنند.

خانواده‌های قربانیان سقوط هواپیما در ایران که اکثر آنها کانادایی یا عازم کانادا بودند، هنوز غرق سوگ بستگان خود هستند.

منابع مختلف ادعا می‌کنند که این امر مانع از کنترل از نزدیک و آزار خانواده‌های ساکن در کشور از سوی رژیم نشده و از تحویل ندادن قربانیان به‌عنوان اهرم ادامه فشار استفاده می‌شود.

یک روزنامه‌نگار ایرانی مستقر در آمریکا می‌گوید، یک مادر پس از آن‌که آشکارا از کانادا تقاضای کمک کرد و فیلمی از فوران احساساتش پخش شد، مورد مراجعه نیروهای امنیتی رژیم ایران قرار گرفت.

 

خاطرنشان می‌شود هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین ساعت ۶ صبح روز چهارشنبه ۱۹ دیماه، ۶دقیقه بعد از بلند شدن از باند فرودگاه خمینی ملعون در محمود آباد شهریار با همه سرنشینان آن توسط موشکهای سپاه پاسداران سرنگون شد. این هواپیما، از تهران عازم کی‌یف، پایتخت اوکراین بوده است.

رژیم آخوندی بدروغ مدعی شده بود که این هواپیما به‌دلیل نقص فنی سقوط کرده است، مقامات اوکراینی گفتند هواپیما هیچگونه نقص فنی نداشته و مقامات آمریکا و انگلستان هم گفتند هواپیما هدف شلیک موشکهای رژیم آخوندی قرار گرفته است.

آخوند حسن روحانی، رئیس‌جمهور ارتجاع و ستاد فرماندهی نیروهای مسلح این رژیم پس از ۷۲ساعت تأخیر و تعلل و صحنه‌سازی و دروغپردازی بناچار اعتراف کردند هواپیمای مسافری اوکراینی با شلیک موشکهای سپاه پاسداران سرنگون شده است.

این اعتراف ناگزیر پس از اعتراضها و افشاگری گسترده و انتشار عکس‌ها و فیلم‌ها و تأیید آمریکا و کانادا و انگلستان و ناتو و بسیاری دیگر از مراجع بین‌المللی صورت گرفت. بسیاری از سرکردگان رژیم، از جمله سخنگوی روحانی و رئیس هواپیمایی رژیم با کمال وقاحت مدعی شده بودند که هواپیما به‌دلیل نقص فنی سقوط کرده است.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1be5daf6-8511-4168-aad6-8c85c79b2beb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات