728 x 90

رسانه‌های حکومتی: خطر «واژگونی» اقتصاد در سال 97، به‌خاطر عدم ارتباط با بانکهای بین‌المللی

خطر واژگوني اقتصاد در سال 97
خطر واژگوني اقتصاد در سال 97

به گزارش رسانه‌های رژیم، کارشناسان اقتصادی رژیم سال ۹۷را سالی دشوار برای اقتصاد حکومت آخوندی عنوان کردند و گفتند: افزایش قیمت‌ها، کسری بودجه، "خمیده‌تر" شدن کمر قشرهای آسیب‌پذیر و خطر "واژگونی" اقتصاد از جمله مواردی است که در سال جاری مردم با آنها مواجه خواهند بود:

یک کارشناس اقتصادی گفت: یکی از چالشهای اقتصادی سال ۹۷"عدم ارتباط با بانک‌های بین‌المللی حتی در صورت لغو تحریم‌ها" و گرفتاری "تجارت خارجی در بند دیپلوماسی سیاسی" است و با حذف دلار هزینه‌های مبادله به‌شدت افزایش می‌یابد که تاثیر آن بر افزایش قیمت‌های داخلی اجتناب‌ناپذیر است.

 

این کارشناس اقتصادی می‌افزاید: به‌خاطر حذف دلار کسری ۴۰تا ۴۵هزار میلیارد تومانی بودجه ۹۶ باز هم افزوده شده، و علاوه بر این، در سال آتی بحران آب ادامه خواهد داشت و به همین خاطر عوارض زیست‌محیطی و کاهش رشد اقتصادی ادامه خواهد یافت.

این کارشناس رژیم پیش‌بینی کرد تورم در سال 97 به میزان 15درصد افزایش می‌یابد.

یک اقتصاددان دیگر رژیم تداوم پرداختٍ یارانة نقدی به ۷۶و نیم میلیون نفر در ایران را "هدر" رفتن منابع کشور و "فاجعه ملی" دانسته و گفته است که مجلس و دولت پس از اعتراضات دی‌ماه گذشته در رابطه با قطع آن "عقب‌نشینی" کرده‌اند.

وی تأکید کرد: اگر اصلاحاتٍ پولی در سیستم بانکی، اصلاحات مالی در سند بودجه و اصلاحات اداری انجام نشود، اقتصاد واژگون می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/566fc2fe-7e29-4142-bc46-8f5a039fd7e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات