728 x 90

رسانه حکومتی: به‌نظر می‌رسد در صورت پای فشردن طرفین بر مواضع کنونی دور هفتم مذاکرات وین نیز بی‌نتیجه بماند

گراند هتل وین محل مذاکرات اتمی
گراند هتل وین محل مذاکرات اتمی

روزنامه حکومتی اعتماد ۵تیر۱۴۰۰ درباره عواقب وضعیت کنونی مذاکرات وین نوشت: به‌نظر می‌رسد در صورت پای فشردن طرفین بر مواضع کنونی دور هفتم مذاکرات نیز بی‌نتیجه بماند... باید در نظر داشت که وضعیت اقتصادی کنونی ایران وضعیتی خطرناک است و ادامه آن تبعاتی بسیار بد و قابل پیش‌بینی در پی خواهد داشت. ایران در تنگنای پیچیده‌ای قرار دارد؛ هر یک روز تداوم تحریم‌ها آسیب زیادی به اقتصاد ایران وارد می‌کند و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد امکان تداوم وضعیت فعلی تا مدتی طولانی وجود ندارد...

این رسانه حکومتی افزود: یکی دیگر از خطراتی که نظام را تهدید می‌کند، گزارش دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات و تداوم این روند فرسایشی که یکی از نمونه‌های ضرورت تمدید ماهانه تفاهم دوجانبه با آژانس پیرامون تصاویر دوربینهای تأسیسات هسته‌یی است، ممکن است رافائل گروسی با ارایه گزارشی منفی به شورای حکام شرایط را به‌نحوی تغییر دهد که شورای حکام، حل و فصل پرونده ایران از طریق آژانس را غیرممکن اعلام کرده و موضوع را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع دهد... . شرایط منطقه‌یی هم به ضرر ماست.

روزنامه حکومتی آرمان ۵تیر نیز درباره پیآمد ارجاع پرونده اتمی رژیم به شورای امنیت نوشت: قرار گرفتن ذیل فصل هفتم یعنی شورای امنیت کشور شما را رسماً «تهدیدی برای صلح و امنیت جهان» تشخیص داده و همه دولتهای عضو سازمان ملل را ملزم به اجرای تمام تمهیدات قهریه‌ای می‌دارد که علیه شما به تصویب رسانده است.

این منبع حکومتی در ادامه نوشت: قرار گرفتن ذیل فصل هفتم یعنی خروج پرونده کشور از شورای امنیت تابع تشخیص و «حق وتو» ی آمریکا و دولتهای متخاصم می‌شود که گاه تا چند دهه به عادی‌سازی وضعیت کشور شما رضایت نمی‌دهند. قرار گرفتن ذیل فصل هفتم یعنی آغاز یک فرایند تصاعدیِ تشدید فشار که می‌تواند به اقدام نظامی ختم شود؛ آن هم زیر چتر حمایت حقوق بین‌الملل، سازمان ملل و افکار عمومی.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3b7da1eb-f943-4835-8fb1-195dc248510a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات