728 x 90

رسانه حکومتی: در آستانه خلق شتر-گاو-پلنگهای سهام و افزایش فساد و ناکارآیی

بازار بورس - عکس  از آرشیو
بازار بورس - عکس از آرشیو

روزنامهٔ حکومتی دنیای اقتصاد روز ۱۳اردیبهشت درباره فروش سهام توسط رژیم آخوندی نوشت: با اجرای طرحی که برای به‌اصطلاح آزادسازی سهام عدالت در سال۱۳۹۳ تهیه شد، در آستانه خلق شتر-گاو-پلنگهای جدیدی هستیم که جز افزایش فساد و ناکارآیی نتیجهٔ دیگری نخواهند داشت.

روزنامهٔ حکومتی افزود: ریختن سهام یکسری شرکت درون چند کیسه و واگذار کردن چند گرم از وزن هر کیسه به جمعیتی کثیر، هیچ ربطی به خصوصی‌سازی یا به تعبیری مردمی کردن اقتصاد ندارد، به‌خصوص آن‌که دولت هم‌چنان این کیسه‌های گرم و نرم را از زیر سر خود جدا نمی‌کند.

روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت در همین روز نوشت: سبک و سیاق دولت در واگذاریهای اخیر به‌گونه‌یی است که بتواند کسری بودجه‌اش را با فروش سهام شرکتهای دولتی با حفظ مدیریت خود تأمین کند. خصوصی‌سازی به‌معنای واقعی کلمه، اتفاق نیفتاده است.

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد رژیم گفت:

«برخی دارندگان سهام عدالت شرایط مناسبی در وضعیت فعلی به‌دلیل کرونا ندارند و الآن می‌توانند خودشان آن را مدیریت کنند یا بخشی از این سهام که برای فروش آزاد می‌شود را می‌توانند بفروشند..». (ایسنا۱۰ اردیبهشت۹۹)

روزنامه حکومتی اقتصاد سرآمد(۱۰ اردیبهشت۱۳۹۹) پرده از نیت خامنه‌ای و روحانی برمی‌دارد و صراحتاً می‌گوید؛ فروش سهام عدالت برای تأمین معیشت میلیون‌ها نفر از دارندگان این سهام است:

«این روزها برخی معتقدند که اگر این سهام آزاد می‌شد در این دوره کرونازده می‌توانست عصای دست مردم باشد... و مرهمی برای درد امروز مردم در این شرایط کرونازده باشد...در حقیقت، با فروش سهام و صرف نمودن مبالغ حاصل از آن توسط خانوارها، یک دارایی برای تأمین برخی هزینه‌های جاری به فروش رسیده است».

سایت خبر فوری رژیم روز ۸اردیبهشت نوشت: «مرکز پژوهش‌های مجلس هم در گزارشی به بررسی استفاده از ظرفیت سهام عدالت برای انجام اقدامات حمایتی از خانوار در دوران شیوع کرونا آورده است؛ شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و مشکلات اقتصادی که برای اقشار مختلف، به‌خصوص اقشار فاقد درآمد ثابت ایجاد شده است، لزوم تمهید سیاست‌های حمایتی به‌منظور پیشگیری از وارد آمدن آسیب بیشتر به این خانواده‌ها را ضروری می‌کند. در همین راستا، یکی از گزینه‌های مناسب برای اجرای چنین سیاستی، استفاده از ظرفیت سهام عدالت است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/41b43a50-93fb-4049-9fdc-ae76eb434a74"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات