728 x 90

رخداد ـ محاکمه خامنه‌ای و دستگاه ترور و آدمکشی در بلژیک

رخداد ـ محاکمه خامنه‌ای و دستگاه ترور و آدمکشی در بلژیک

روز چهارشنبه ۲۵تیر برای نخستین بار محاکمه یک مقام ارشد وزارت‌خارجه آخوندی و همدستانش به جرم ترور و آدمکشی در دادگاهی در بلژیک شروع شد.

اسدالله اسدی، امیر سعدونی، نسیمه نعامی و مهرداد عارفانی به‌ اتهام اقدام به قتل و مشارکت در یک تشکل تروریستی محاکمه می‌شوند.

یک وکیل مطلع گفت: «این ۴نفر زیر ریسک محکوم شدن به ۲۰سال زندان به‌سر می‌برند».

نشست خبری موسوی، سخنگوی وزارت‌خارجه آخوندی ـ ۹تیر ۹۹: «دلیل کوتاهی وزارت امور خارجه در پیگیری وضعیت و آزادی این دیپلمات کشور مان چیست؟ و چرا در مواضع علنی تاکنون شاهد هیچ پیگیری از جانب شخص وزیر خارجه و معاونین ایشان نبوده‌ایم»؟

موسوی: «پرونده در حال پیگیری هست توسط وکلای مبرّزی که هم در اروپا و هم از ایران پیگیر موضوع هستند پرونده پرونده امنیتی هست که ویژگی خاصی دارد».

محاکمه یک دیپلمات در حال کار در دادگاه یک کشور دیگر، یک نمونه منحصر به‌فرد در دنیای معاصر و یک رسوایی بزرگ برای رژیم آخوندی است.

سؤال:

  • چرا خامنه‌ای چنین ریسکی کرد؟
  • چرا بعد از ۲سال تلاش شبانه‌روزی نتوانست دیپلماتش را برگرداند؟

خامنه‌ای بعد از ضربه حضور نیرومند مجاهدین در آلبانی، اعتبار فزاینده مقاومت و قیام ۹۶، در تنگنای بود و نبود، ریسک سنگین ترور خانم رجوی و برجسته‌ترین میهمانان آمریکایی و اروپایی و هزاران ایرانی میهن‌پرست در ویلپنت را به‌جان خرید.

خامنه‌ای در گذشته حتی قاتلان دکتر کاظم رجوی و صحرارودی را که در جریان ترور قاسملو زخمی و دستگیر شده بود در بازار مماشات پس گرفت اما این‌بار به‌علت شدت جنایت و تغییر تعادل‌قوا در صحنه بین‌المللی که محصول ضعف نظام پس از گسترش قیام و اعتلای مقاومت است، نتوانست و در اصل دادگاه وارد محاکمه نظام ترور حاکم بر ایران شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3d1b2a4-cf0f-474f-96b6-ddd4c875d813"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات