728 x 90

رخداد ـ علت و سرانجام افزایش قیمت مسکن!

با افزایش قیمت مسکن، هر روز حجم بیشتری از مردم به حاشیه شهرها پناه می‌برند.

یک هموطن: «۵۰‌تومن، ۵تومن میخوام بدم متأسفانه اصلاً هرجا میرم تحویل نمیگرن».

آیا اتفاقی‌ست؟ چه دستی پشت‌پرده است؟

افشین پروین‌پور، کارشناس اقتصاد مسکن- تلویزیون رژیم: «بخش زمین و مسکن در اقتصاد به‌شدت مستعد سوداگری‌ست یعنی اگر رها بشه توسط حاکمیت تقاضاهای سرمایه و سوداگرانه در ردیف اول حمله می‌کنن به این بازار یعنی همین اتفاقی که الآن در بخش مسکن ما افتاده».

روزنامه حکومتی جهان صنعت ۲۴خرداد ۹۹ هشدار داد: «افزایش روند فسادهای مالی و اقتصادی سیستماتیک... و افزایش قیمت خرید و اجاره مسکن، تاب و تحمل اجتماعی را به‌طور محسوس و معناداری کاهش خواهد داد».

یک هموطن کارگر: «یک کارگر ساده هم هستم اینهم مدرک من با ماهی چقدر؟ یک و پانصد دو میلیون تومان الآن از کجا بیاورم ۴۰-۵۰میلیون بگذارم پول پیش خانه»؟

حاشیه‌نشینی، آن روی سکه کاخ نشینی

ذاکر، مجلس آخوندی ۲۱خرداد ۹۹: «آلونکها را خراب می‌کنند در خود ارومیه در خود کشور اما کاخ‌نشین‌ها رها شدند».

تلویزیون رژیم ۲۲خرداد ۹۹: «اجاره مسکن بسیار دشوار شده تا جایی که باعث کوچ مردم از شهرهای بزرگ به حاشیه آن و از حاشیه شهرها به خارج آن شده است».

روزنامه آرمان ـ ۹دی ۹۸: «یکی از هسته‌های اصلی اعتراضات اخیر در کشور حاشیه‌نشینان شهرها بودند که با ورود به صحنه اعتراضات، آتش این اعتراضات را شعله‌ور کردند».

به همین علت جهانگیری وحشت‌آلود به صحنه آمد.

اسحاق جهانگیری ۲۴خرداد ۹۹: «مگه ما می‌تونیم بگیم که نه ما کاری نداریم فلان فرد حالا امروز در یک نقطه‌ای از شهر زندگی می‌کرده و حالا بره یه مقدار پایین‌تر اونی که در یه نقطه پایین‌تر زندگی می‌کرده بره در حاشیه شهر زندگی بکنه»؟

البته پاسخ و راه‌حل نهایی این‌بار هم در دستان نیرومند ارتش گرسنگان و حاشیه‌نشینان است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/902696df-68be-4e98-b164-29e1395ebbd4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات