728 x 90

راهی که آمدیم- قسمت ۱۲۱- طرح‌های پیشنهادی مجاهدین برای انتقال از اشرف

تاریخچه سازمان مجاهدین خلق ایران

گفتگو با محمد حیاتی
گفتگو با محمد حیاتی

طرح‌های حقوقی و قانونی پیشنهادی مجاهدین و حقوقدانان برای انتقال از اشرف و از عراق

برادر سیاوش در مرور تاریخچهٔ مجاهدین از حملهٔ ۱۹فروردین ۹۰ گذشتیم. کارزارهای سیاسی و حقوقی حول آنرا مرور کردیم. در آن دوران مجاهدین انواع و اقسام طرح‌های حقوقی و قانونی را روی میز گذاشتند. اگر امکان دارد در این رابطه برایمان صحبت کنید به‌طور مشخص، یکی از طرح‌هایی که عملی شد، طرح انتقال به لیبرتی بود.

طرح‌های حقوقی و قانونی پیشنهادی مجاهدین و حقوقدانان برای انتقال از اشرف و از عراق. طرح انتقال امن به لیبرتی

پس از ناکامی حمله ۱۹فروردین سال۱۳۹۰، نوری مالکی یک ضرب‌الاجل برای اجرای توطئه اخراج و قتل‌عام مجاهدین تعیین کرد. در مقابل، مقاومت ایران با تلاش شبانه‌روزی و بین‌المللی کردن مسأله اشرف که منجر به ۲بار طرح مسأله اشرف در شورای امنیت ملل متحد شد، با قبول مشروط انتقال به لیبرتی، نقشه دَدمَنشانه خامنه‌ای و کمیته سرکوب کمپ اشرف را خنثی کرد.

در سال۱۳۹۰ خامنه‌ای، به‌منظور ممانعت از اثرگذاری مقاومت سازمان‌یافته و آلترناتیو دمکراتیک در سمت دادن به تحولات جامعه ایران، با تمام ابزار و امکاناتش برای نابودی ساکنان اشرف تلاش کرد. برای خامنه‌ای مهم بود که قبل از پیروزی قیام مردم سوریه و روشن شدن دورنمای تحولات پس از آن، مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران را از میان بردارد. این خواست با بین‌المللی شدن مسأله اشرف و قبول مشروط انتقال به لیبرتی از سوی مقاومت، با چالشی جدی مواجه شد. سلسله اعتراضها و تظاهرات وقفه‌ناپذیر هموطنانمان در سراسر جهان در یک سالی که گذشت، بیانیه‌ها، گردهمایی ها و کنفرانس های به هم پیوسته بین‌المللی در دفاع از حقوق مردم و مقاومت ایران در پنج قاره، حکم دادگاه آمریکا و گردهمآیی پرشکوه کهکشان سوم تیر ۱۳۹۱ (۲۳ژوئن) به نقشه‌های خامنه‌ای ضربه‌های کاری زد.

برادر سیاوش شما الآن از مجموعه اقدامات گسترده‌یی صحبت می‌کنید که در سطح بین‌المللی انجام شده. آیا دولت عراق و به‌طور مشخص نوری مالکی در پی این کارزارها به مسئولیتها و تعهدات خودشان در قبال جامعهٔ بین‌المللی، در قبال نیروهای آمریکایی و به‌طور مشخص در قبال مجاهدین عمل کردند؟

ادامهٔ نقض تعهدات از سوی دولت عراق و مسئولیت جامعه جهانی...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a53be43-37f9-4caa-9f87-77193830cfeb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات