728 x 90

رافائل گروسی: زمانی که مذاکرات با آژانس در بن‌بست است سخت است تصور کنیم توافق جامعی بر سر برجام صورت بگیرد

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز ۲۹اسفند هشدار داد: آنچه مایه نگرانی است این است که ما آثاری از اورانیوم غنی شده در سایتهای اعلام نشده یافتیم، اورانیومی که تحت یک فرآیند بسیار خاص در سایت دیگری که گزارش نشده. و هرگز نباید مواد هسته‌یی در آن یافت می‌شد قرار داشته است. بنابراین سؤالات ما از رژیم ایران بسیار واضح، ساده و شفاف بوده است: اگر مواد هسته‌یی در اینجا وجود داشت، الآن کجاست؟ اگر تجهیزاتی وجود داشت کجاست و حالا چه شده است؟ چون سابقه‌یی در این مورد نداریم. این یک فرآیند تکراری و خسته‌کننده از پرسش و پاسخ‌ها را به همراه داشت که از نظر فنی غیرقابل اعتماد بودند و در نقطه‌ای معین به بن‌بست منجر شد. توضیحاتی که در مورد وجود آن ذرات دریافت کردیم قابل‌قبول نیستند.

رافائل گروسی گفت: «زمانی که مذاکرات با آژانس در بن‌بست است، تصور این‌که کسی بتواند به توافق جامعی مانند برجام فعلی برسد سخت است. اگر جریان اطلاعات دچار وقفه شود یا اطلاعاتی که آژانس دریافت می‌کند غیر رضایت‌بخش یا نادرست باشد، از نظر حرفه‌یی اشتباه است که در پایان راه به یک نتیجه مثبت برسم.

رافائل گروسی تأکید کرد: کشوری که اورانیوم را تا سطح ۶۰درصد غنی می‌کند عملاً در حد نظامی است. ( سایت اسراییل هیوم۲۹ اسفند)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ff1cdd2-4408-4c6e-b549-ba4278ecb082"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات