728 x 90

راغفر: سیاست‌های بایدن از ترامپ خطرناک‌تر است؛ اراده‌ای برای تغییر در ایران وجود ندارد

حسین راغفر کارشناس حکومتی
حسین راغفر کارشناس حکومتی

حسین راغفر اقتصاددان حکومتی روز دوشنبه ۱۱اسفند، در گفتگو با سایت حکومتی ایلنا، گفت «باید توجه داشت که سیاست‌های آقای بایدن از ترامپ خطرناک‌تر است. دولت بایدن برنامه‌های استراتژیک دارد، که محور اصلی آن در سیاست خارجی تضعیف دولت چین است، از سویی پاشنه آشیل چین نیز انرژی است پس تلاش می‌کنند تا رابطه ایران، چین و روسیه را بشکنند تا دسترسی چین به بازار انرژی مختل شود. یعنی پس از آن که ایران را درگیر مسائل داخلی و بحران عمیق کردند به سراغ روسیه و در نهایت چین بروند و این سیاست کلان آمریکا است».

راغفر هم‌چنین گفت اگر قرار باشد روند تخریب و تضعیف اقتصاد و جامعه در ایران متوقف شود ابتدا باید یک تصمیم اساسی گرفته و «شرایط اضطراری» در کشور حاکم باشد چون بدون آن امکان اصلاحات وجود ندارد!

راغفر در ادامه با اشاره به‌وجود فساد و رانت‌خواری در ایران و عدم وجود اراده برای اصلاحات واقعی اظهار داشت: «برای اصلاحات نیز راه حل وجود دارد منتها برخی‌ها نمی‌خواهند راه حل‌های مشخص را اجرایی کنند».

راغفر با اشاره به سخنان اخیر واعظی رئیس دفتر آخوند روحانی که گفته بود دولت به‌دلیل شرایط خارجی و تأمین کسری بودجه قیمت ارز را بالا نگه داشته بود، یادآور شد: «بارها گفتیم که خود دولت ارز را گران‌تر می‌کند که پیآمد آن برای معیشت مردم خواهد بود. در ابتدا منکر آن شدند اما در نهایت به دلایل مختلف آن را پذیرفتند. باید توجه داشت، این افزایش نرخ ارز تنها کسب درآمد برای دولت نیست بلکه پیامدهای شکننده‌ای برای خانوارها داشته است یعنی این‌گونه نبود که تنها از این طریق تأمین کسری بودجه شود بلکه عدم تعادل‌های هولناکی در خانواده‌ها، زندگی مردم و بنگاههای تولیدی به‌وجود آورده است که پیامدهای آن تا سال‌ها در اقتصاد کشور باقی خواهد ماند. از سوی دیگر ظرفیت‌های بزرگی برای فرار سرمایه به‌وجود آورده است». (ایلنا ۱۱اسفند).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93265741-be0e-4e96-ab2e-39b7dbbb415e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات