728 x 90

رابرت مالی در گفتگو با شبکه سی.ان.ان: شانس احیای برجام روزبه‌روز کاهش می‌یابد

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران
رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز ۲۸تیر در گفتگویی با شبکه خبری سی.ان.ان با اشاره به‌گفته‌های جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، و آمادگی واشنگتن به احیای برجام گفت که این تصمیم ایران است که بخواهد به میز گفتگو برگردد.
مالی گفت که تهران می‌گوید که مایل به بازگشت به مذاکرات است اما واقعیت این است که شانس احیای برجام روزبه‌روز کاهش می‌یابد و این گزینه برای همیشه در دسترس نخواهد بود.
رابرت مالی در پاسخ به پرسش مجری سی.ان.ان مبنی بر این‌که شما بارها این موضوع «بازنبودن گزینه گفتگو برای همیشه» را طرح کرده‌اید، گفت که هنوز هیچ تاریخ مشخصی برای پایان دادن به گفتگوها تعیین نشده است.
مجری سی.ان.ان: او پیش‌تر آخرین دور از این مذاکرات در قطر را موقعیتی «از دست رفته» توصیف کرده بود.

رابرت مالی در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره واکنش واشنگتن نسبت به سفر پوتین به ایران گفت با توجه به موقعیت منزوی روسیه این تصمیم ایران است که بخواهد با اقتصادی مثل روسیه وارد تعامل شود یا این‌که انتخاب کند تا مسیر برقراری رابطه متعادل با جهان و بازگشت به روند را پیش بگیرد.

او هم‌چنین با اشاره به احتمال فروش پهپادهای ایرانی به روسیه از آن به‌عنوان گزینه‌یی نه چندان جذاب یاد کرد، اما گفت که این تصمیم به عهده تهران خواهد بود و ما ابزاری در اختیار داریم تا در صورت ارائه سلاح به روسیه، ایران را مجازات کنیم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/39c07959-bde0-4044-917d-5ea56d2ea09f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات