728 x 90

رابرت دسترو: رژیم ایران شاید استخوان مردم ایران را بشکند، ولی نمی‌تواند انسانیت آن‌ها را از بین ببرد

رابرت دسترومدیر امور دموکراسی و حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا
رابرت دسترومدیر امور دموکراسی و حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا

رابرت دسترو مدیر امور دمکراسی و حقوق‌بشر وزارت‌خارجه آمریکا شنبه ۲۲شهریور با استفاده از هشتگ فارسی «قضات ستمگر» تأکید کرد که شکنجه زندانیان سیاسی از سوی رژیم ایران، توهینی آشکار به مقام و ارزش مردم ایران است. وی طی پیام توئیتری خود از گزارش جدید سازمان عفو بین‌الملل درباره شکنجه زندان سیاسی توسط رژیم ایران شوکه نشده و گفته است جرایمی که از سوی قضات ستمگر رژیم ایران اعمال شده، توهینی آشکار به مقام و ارزش مردم ایران است.

این مقام ارشد وزارت‌خارجه آمریکا افزود: مردم ایران در اعتراضات آبانماه ۹۸ به‌وضوح گفته‌اند که خواهان تجمع و آزادی بیان هستند. رژیم شاید استخوان آنها را بشکند، ولی نمی‌تواند انسانیت آنها را از بین ببرد. مردم ایران خواهان آزادی هستند، استحقاق آن را دارند و ما در کنار آنها می‌ایستیم.

پیش از این مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در پیامی با اشاره به گزارش اخیر عفو بین‌الملل در مورد ایران، آن را آشکار کننده «جزئیاتی از فساد و بیرحمی رژیم و شکنجه زندانیان» دانسته بود.

آقای پمپئو ۲۰شهریور در پیامی در توئیتر نوشت: «مردم خوب ایران خواهان همان چیزهایی هستند که ما هم می‌خواهیم: صلح، آزادی، و کامیابی. گزارش جدید عفو بین‌الملل جزئیاتی از فساد و بیرحمی رژیم، از جمله صدور احکام مرگ پس از [برگزاری] دادگاههای ساختگی، شکنجه زندانیان، و آزار و اذیت خانواده‌هایشان را برملا می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5bfed32f-c90b-488b-83b5-3df784bc9ba4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات