728 x 90

رئیسی و نیویورک؛ وقتی پرده‌ها کنار می‌رود

تظاهرات ایرانیان آزاده علیه آخوند جلاد رئیسی
تظاهرات ایرانیان آزاده علیه آخوند جلاد رئیسی

در مورد علت نرفتن رئیسی به نیویورک تخت روانچی نماینده رژیم در سازمان ملل گفت: «سخنرانی رئیسی به‌دلیل کرونا، مجازی خواهد بود».

تلویزیون شبکه خبر هم گفت: «آقای رئیس‌جمهور سه‌شنبه آینده در نشست سران مجمع عمومی سازمان ملل مجازی سخنرانی می‌کند» (شبکه خبر ۲۶شهریور ۱۴۰۰). این در حالی است که بسیاری از رهبران کشورها و دولتها به‌صورت حضوری در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا نوشت: «در واقع، یک‌سوم از ۱۹۳کشور عضو سازمان ملل متحد به‌صورت ویدئویی و بقیه به‌صورت حضوری در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت خواهند کرد تا سخنرانی‌های خود را در زمان مشخص ارائه دهند» (ایرنا ۲۹شهریور ۱۴۰۰)

ضمنا این دروغ مضحک در حالی است که رئیسی مرتب سفرهای نمایشی استانی می‌رود و در جریان خیمه‌شب‌بازی انتخابات ریاست‌جمهوری نیز در جمع مزدوران باند خامنه‌ای در مراکز استانها به کرات حاضر و سخنرانی کرد، در صورتی که بسیاری از پروتکل‌های کرونایی در این تجمعات رعایت نمی‌شد.

البته علت شرکت نکردن رئیسی در مجمع عمومی ملل متحد آن‌قدر روشن است که رسانه‌ها یی از حاکمیت هم به ناگزیر به آن اعتراف کرده‌اند.

روزنامه جهان صنعت در این رابطه نوشت آنچه رئیسی و مشاوران او را به این سمت سوق داده که در مجمع عمومی شرکت نکند این است که از تنشهای احتمالی که ممکن است ایرانیان خارج کشور ایجاد کند جلوگیری کند» (جهان صنعت ۲۷شهریور ۱۴۰۰).

منظور از تنشهای احتمالی تظاهرات هموطنان خارج کشور و تجمعات و تظاهرات بزرگ هواداران مقاومت در مقابل ساختمان سازمان ملل در نیویورک و در بیش از ۱۰شهر دیگر اروپایی، و تجمعاتی است که این روزها در جریان برگزاری دادگاه دژخیم حمید نوری برگزار می‌شود.

گردهم‌آیی‌ها و تظاهراتی که خواسته اصلی شرکت‌کنندگان در آنها محاکمه حاکمیت آخوندی به‌خاطر جنایت علیه بشریت و محاکمه رئیسی به‌عنوان جلاد قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۶۷ است.

این همان هراسی است که خامنه‌ای به این شکل به آن اعتراف کرد: «باید تأکید کرد مردم فراموش نکنند که دشمنشان در کمین است دشمن دائم دارد برنامه‌ریزی می‌کند».

جهان صنعت در ادامه مطلب خود نسبت به همین دشمن در کمین هشدار داد و نوشت «شرایط برای انجام این سفر مناسب نیست مثلا در حال حاضر در استکهلم دادگاه حمید نوری در جریان است و به کرات در آن اسم رئیسی برده شده است»

همین روزنامه حکومتی در مقاله دیگری از قول یک کارشناس حکومتی نوشت: «شاید یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌ها این باشد که عکس‌العمل‌هایی در خارج از کشور به‌صورت تظاهرات از سوی ایرانیان مقیم خارج انجام شود. اتفاقاتی از این دست سبب شود که یک نتیجه منفی به دست آید و طبیعتاً در این صورت انجام سفر به دردسر آن نمی‌ارزد» (جهان صنعت ۲۷شهریور ۱۴۰۰).

روزنامه آرمان هم در مورد علت نرفتن رئیسی از قول یک کارشناس وابسته به باند مغلوب نوشت: «علت عدم حضور رئیسی نمی‌دانم چیست ولی بر این باورم از باب احتیاط و این‌که برخوردی از ناحیه گروه‌های مختلف علیه هیات نمایندگی ایران در نیویورک صورت نگیرد را باید یکی از دلائل عدم حضور ایشان در سفر به مجمع عمومی سازمان ملل دانست. این‌که آیا وزارت امور خارجه ایران برای حضور رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل برنامه‌یی داشته؟ درخواستی ارسال شده است؟ و نگاه و نظر آمریکائیان نسبت به صدور ویزا برای رئیس‌جمهور چه بوده است؟ هر چه اتفاق افتاده باشد، فرصت حضور در سازمان ملل آن‌هم توسط ریاست‌جمهور در شرایط خاص منطقه فرصت و زمان مغتنمی بود که از دست رفت. به هر علت که باشد، عدم حضور آقای رئیسی در اولین سال ریاست‌جمهوری خود در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل به باور نگارنده نقطه قوتی در کارنامه دولت سیزدهم نخواهد بود» (آرمان ۲۷تیر ۱۴۰۰)

بنابراین پیش کشیدن کرونا برای سفر نکردن رئیسی جلاد تنها یک بهانه است، دلیل واقعی یک چیز بیشتر نیست و آن هم هراس از دشمنی که طی ۴۲سال گذشته بی‌وقفه جنایات رژیم و و چهره کریه سردمداران آنرا در انظار جهانیان سکه یک پول کرده، و در سالهای اخیر هم جنبش دادخواهی مزید بر علت شده، طوری که رسانه و مهره‌های حکومتی این روزها با صراحت غیظ و کینشان را نسبت به این جنبش و نگرانی شان را از فعالیت‌های سازمان مجاهدین خلق ایران و هواداران آن در افشای چهره کریه آخوند قتل‌عام به زبان اشهد بیان می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d5b2a78f-a673-4c00-b3ed-bd0668c36627"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات