728 x 90

رئیسی جلاد، دولتی پیشاپیش شکست‌خورده

رئیسی-جلاد-۶۷
رئیسی-جلاد-۶۷

مشکلات لاینحل اقتصادی پیچیده‌ترین موضوعی است که در حال حاضر مردم را در تنگنای معیشتی قرار داده، و پیچیده‌ترین بحران پیش روی دولت آخوند جلاد رئیسی هم هست.

اقتصادی که ویران شده و در تمامی زمینه‌های مختلف با مشکلات اساسی دست به گریبان است، اقتصادی که در آن بودجه با مخارج دولت تراز نیست و با کسری سنگین مواجه است و دولت ضدمردمی تنها راه‌حل مقابله با این بحران را در چاپ کردن پول از یک‌طرف و از طرف دیگر دست کردن در جیب مردم و در تنگنا قرار دادن معیشت، جستجو کرده است.

در زمینه ورشکستگی بنگاههای تولیدی و کارخانه‌ها وضعیت فاجعه‌بار است و کمتر از ۵۰درصد کارخانه‌های و مؤسسات تولیدی در حال حاضر تولید دارند و یا این‌که تولید آنها درحد قابل قبولی است.

ارتش بیکاران روزبه‌روز در حال افزایش و تورم نیز سرسام‌آور و حتی روزانه رو به افزایش است.

موضوع بحران کرونا هم به این شرایط نامطلوب اقتصاد کشور و معیشت مردم ضریب می‌زند، و با پیک پنجم آن‌که فراگیر و بحرانی‌تر از پیک‌های قبلی است، قطعاً بسیاری از کسب و کارها و درآمدهای مردم ضربه خورده و فشار بر آنها بیشتر می‌شود.

همه این شرایط مصیبت‌بار در حالی است که رئیس کل بانک مرکزی رژیم ضمن اشاره به وضعیت وخیم اقتصادی کنونی به افزایش تورم در آینده‌ای نزدیک هشدار داد و ابراز نگرانی کرد.

 

در این شرایط یک آخوند جلاد و بی‌سواد بر سر کار آمده است که هنوز دولت او رسماً تشکیل نشده پیش‌بینی یک عضو اتاق بازرگانی رژیم این است که تورم۶۰درصد افزایش پیدا می‌کند.

روزنامه ستاره صبح ۱۳آذر ۹۹ به‌نقل از مسعود دانشمند عضو اتاق بازرگانی رژیم نوشت: «پیش‌بینی من این است با تداوم این مسیر، شاید در پایان سال نسبت به سال گذشته نرخ تورم ۲۰درصد بیشتر شود. سال گذشته میزان تورم ۴۰درصد بود و تا پایان سال می‌تواند به ۶۰درصد برسد که رقم زیادی است».

این مهره حکومتی در ادامه اظهاراتش در گفتگو با خبرگزاری ایلنا پیش‌بینی کرد: «اگر اقتصاد ایران همین مسیر را پیش بگیرد، وضعیت اقتصاد کشور ونزوئلایی می‌شود. اقتصاد ونزوئلا یک اقتصاد کاملاً ورشکسته است. اگر ما نتوانیم مشکلات خود در این زمینه‌ها را حل کنیم همان مسیر ونزوئلا را طی می‌کنیم و کاهش ارزش پول ملی، تورم، بیکاری و... بیشتر از الآن می‌شود. وی هم‌چنین پیش‌بینی کرد: تورم به همین شکل زیاد خواهد شد، اگر الآن ۴۰درصد است احتمالاً تا پایان سال به ۵۵درصد برسد. رقم ۵۵ یا ۶۰درصد برای تورم بسیار زیاد است».

 

اکنون سؤال این است که دولت آخوند جلاد که نظر کرده خامنه‌ای است با چه اهرمی می‌خواهد با این وضعیت مصیبت‌بار اقتصادی مقابله کند؟

واقعیت این است که به اعتراف خودشان و مشخصاً سخنان رئیسی و قالیباف در مراسم تحلیف در مجلس ارتجاع فعلاً که رژیم آهی در بساط ندارد تا سودا کند، اما این فرض را در نظر بگیریم که شاید در ادامه مذاکرات به میزانی تحریم‌ها لغو شوند و میزانی نفت به فروش برسد. آیا در این صورت راهی باز خواهد شد؟

تجربه سالهای گذشته و دولتهای پیشین کاملاً روشن کرده است که هرگز درآمد نفت صرف رفاه زندگی مردم نشده است، بلکه اساساً خرج نهادهای سرکوبگر و غارتگری مانند سپاه پاسداران و ستاد فرمان اجرایی خمینی ملعون و نیروهای نیابتی رژیم در کشورهای منطقه شده و بخشی هم در چاه ویل فساد حکومتی ملاخور شده است.

چنانکه در دولت احمدی‌نژاد این بلا بر سر حدود ۸۰۰میلیارد دلار پول نفت آمد.

واقعیت این است که این امر ربط مستقیم به ماهیت سرکوبگرانه، چپاولگرانه و فاسد حاکمیت آخوندی دارد.

 

حاکمیتی که باعث شده طی ۴دهه مردم به انواع مصیبتها دچار شوند، اکنون نیز با وجود این مصیبتها آنها را گرفتار فردی مانند آخوند ابراهیم رئیسی جلاد کرده است، که حرفه اصلی او در این چهار دهه کشتار مردم بوده و تنها تخصص او برپایی طناب دار و جوخه اعدام و تیرباران است.

بنابراین این آخوند جلاد مانند اسلاف شیادش در مقام ریاست‌جمهوری رژیم هیچ آوردی جز ویرانی بیشتر کشور و جز فقر و محرومیت برای مردم نخواهد داشت و سرکوب و غارت مردم هیچ نسبتی با توسعه و پیشرفت کشور ندارد.

مردم محروم ایران‌زمین به این واقعیت با «نه» بزرگ خود در تحریم نمایش انتخابات مهر تأیید زدند که سگ زرد برادر شغال است و جلاد هم به مانند شیاد و سران قبلی آنها کاری جز جنایت و غارتگری نداشته و نخواهد داشت. اینها خود از سردمداران رژیم طی ۴دهه بوده و از بانیان وضعیت بحرانی و به‌غایت اسفناک موجود هستند، پس بهتر است این گرگها به‌جای لباس میش پوشیدن گورشان را گم کنند. این تنها راه‌حل بحرانها و مشکلات فعلی ایران‌زمین است.

البته از آنجا که دژخیمان حاکم هرگز به پای خود به گور نمی‌روند این مردم ایران هستند که این هدف مبارک را محقق خواهند کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b480b268-3a8f-4311-823d-720959ebb173"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات