728 x 90

رئیس کمیته امداد: فقر در حال افزایش است

فقر در ایران
فقر در ایران

پرویز فتاح رئیس کمیته موسوم به امداد صبح روز پنجشنبه 26بهمن در حاشیه سفر به اصفهان اعتراف کرد فقر در حال افزایش است و در جامعه هر روز بر تعداد فقرا افزوده می‌شود.

وی  پیش از این آمار مردمی  که زیر خط فقر زندگی می‌کنند را 11میلیون نفر اعلام کرده بود اما محمد مخبر دزفولی، رئیس ستاد اجرایی فرمان موسوم به امام گفته بود: «وضعیت فقر در کشور بسیار نامناسب است به‌گونه‌یی که 12میلیون تن، زیر خط فقر مطلق قرار دارند و 25تا 30میلیون تن، زیر خط نسبی فقر به‌سر می‌برند». وزارت راه و شهرسازی رژیم آخوندی نیز اعلام کرده بود که 33درصد جامعه ایران زیر خط فقر زندگی می‌کنند و بنا بر گزارش مرکز آمار ایران حداقل 4دهم درصد از جمعیت ایران در کپر و چادر زندگی می‌کنند.

بهروز بنیادی، عضو مجلس ارتجاع نیز هنگام بررسی بودجه سال 97 گفت: «طبق آمار 40درصد کشور زیر خط فقر نسبی و32درصد زیر خط فقر مطلق هستند اما در مناطق روستایی این آمار به 60درصد می‌رسد». سلمان خدادادی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  ارتجاع نیز  مردمی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند را 70درصد اعلام کرده و گفته بود: «بر اساس آمارهای رسمی فقر در سال 95 نسبت به سال 90 روند افزایشی بیشتری داشته و از سویی فاصله طبقاتی نیز طی این سال‌ها زیاد شده و این به‌معنای این است که اقدامات انجام شده به سمت بهبود وضعیت اقتصادی مردم نبوده است. به‌طور خوشبینانه 70درصد مردم زیر خط فقر هستند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ecff563-b8c8-4547-a572-2d03a3744599"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات