728 x 90

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد: اگر واکسن کرونا نرسد، فاجعه انسانی رخ می‌دهد

شیوع گسترده کرونا در ایران
شیوع گسترده کرونا در ایران

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۵فروردین ۱۴۰۰ رئیس سازمان نظام پزشکی گفت که راهی جز بستن شهرها و واکسیناسیون گسترده برای جلوگیری از مرگ و میر بالا و فاجعهٔ انسانی که بر اثر کرونا در حال رخ دادن است نداریم.

دکتر بیرجندی‌نژاد با مقایسه آمار بالای مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا با آمارهای جهانی هشدار داد حتی یک روز تأخیر در واکسیناسیون گسترده و عمومی نابخشودنی است.

وی افزود اگر وزارت بهداشت در نوروز به هر علتی نتوانست به‌طور مؤثر وارد صحنه شود حداقل در واکسیناسیون گسترده قافیه را نبازد و انتظار همه جامعه از شخص وزیر و مجموعه وزارت بهداشت تهیه واکسن، واکسن و واکسن است.

دکتر بیرجندی‌نژاد وضعیت بیمارستانها را غیرقابل باور خواند و گفت: در بسیاری از بیمارستانها ظرفیت پذیرش پر شده و ادامه این روند باعث خواهد شد که برای بستر کردن بیماران جدید تختی وجود نداشته باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در ادامه افزود: خرج کردن از مردم و اتهام‌زنی به آنها نیز راحت‌ترین مسیر برای عده‌یی شده است؛ یک روز سفرهای نوروزی و روز دیگر صف‌های مرغ مورد اتهام است. "

وی هم‌چنین گفت: متأسفانه برخی بسیار راحت از رسیدن آمار فوتی‌ها به ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰نفر در روز سخن می‌گویند؛ آیا کشوری که با بحران جمعیتی روبه‌رو است و نرخ موالیدش در سال گذشته بهت‌آور است؛ این‌قدر راحت باید از جان دادن سرمایه‌های انسانی و نیروی کار خود بگذرد.

وی ادامه داد: امروز واکسن ضروری است اگر امروز واکسن داخلی به مردم نمی‌رسد نباید منتظر فردا شد.

لازم به یادآِوری است که بر اثر سیاست‌های ضدمردمی رژیم آخوندی و مشخصاً به‌دلیل ممنوعیت ورود واکسنهای معتبر به کشور به فتوای خامنه‌ای و نبود واکسیناسیون گسترده و هم‌چنین آزاد گذاشتن سفرهای نوروزی، شهرهای ایران عمدتاً قرمز و به‌گفته نمکی وزیر بهداشت رژیم بعضاً به سمت سیاه شدن پیش می‌رود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a34298d9-58d3-48b9-918e-ab549b3cbebd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات