728 x 90

رئیس سازمان نظام پزشکی رژیم : تهیه فوری واکسن انتظاری به‌حق و بدیهی است

محمدرضا ظفرقندی
محمدرضا ظفرقندی

محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی رژیم روز ۲۶دی، در توئیتی علیرغم حکام ممنوعیت خامنه‌ای بر ضرورت خرید واکسن کرونا تأکید کرد و گفت: «تهیه فوری واکسن مناسب و علمی برای مردم و به‌ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر انتظاری به‌حق و بدیهی است. هر گونه تأخیر موجب ابتلاء و مرگ و میر بیشتر و اوجگیری مجدد بیماری و مستلزم پاسخگویی است. تحریف، جنجال و هیاهوی یکسویه، مردم و جامعه شریف پزشکی ایران را از مطالبه این حق منصرف نخواهد کرد».

روز یکشنبه ۲۱دی، رؤسای سه رکن سازمان نظام پزشکی به همراه رئیس مجمع انجمنهای علمی در نامه‌یی به آخوند روحانی خواستار به‌کارگیری تمام تلاشها برای تهیه واکسن مطمئن و مورد تأیید مراجع علمی از طرق مختلف و با استفاده از همه ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی و به دور از مسائل سیاسی شدند.

در قسمتی از این نامه آمده بود: «امروز مهم‌ترین مقوله حوزه سلامت در جهان، مواجهه صحیح، علمی و مدبرانه در مقابل همه‌گیری بیماری کرونا و تنها راه غلبه و قطع زنجیره این بیماری مهلک که هر روز جان انسانهای زیادی را تهدید می‌کند تأمین سریع و استفاده از واکسن مناسب و مؤثر بر اساس اولویت‌های تعیین شده است.
یقیناً جنابعالی اطلاع دارید که بسیاری از کشورهای منطقه و جهان واکسیناسیون بر علیه بیماری کووید-۱۹ را شروع کرده و حتی بعضی از کشورهای منطقه درصد قابل توجهی از مردم را تحت پوشش واکسن قرار داده‌اند.
امروز اولویت تهیه و خرید واکسن، نیازی حیاتی و ضروریست که باید صرفاً بر اساس نگرشی علمی و بر اساس مصالح ملی و فارغ از مسائل سیاسی به آن پرداخته شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار مردم و اقشار آسیب‌پذیر و گروه‌های پر خطر و کادر خدوم و فداکار درمان قرار گیرد».

بیشتر بدانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/43231e11-f437-4dc1-bf84-d30e0eab7f98"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات