728 x 90

رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم ایران: مذاکرات احیای برجام تمام شده است

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم ایران
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم ایران

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم ایران در جریان راهپیمایی نمایش روز قدس در پاسخ به این سؤال که آینده مذاکرات وین را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: «مذاکراتی دیگر باقی نمانده است؛ مذاکرات تمام شده است. مذاکرات در چهارچوب توافق برجام بوده و مشکلاتی است که آمریکا ایجاد کرده و خودش باید این مشکلات را رفع کند چرا که تمامی‌رفتارهایشان خلاف توافق بوده؛ خودشان از برجام خارج شدند و خودشان امضایشان را پاره کردند، امروز هم اگر می‌خواهند به توافق بازگردند باید همه مواردی را که نقض کردند، اعاده کنند».

هم‌چنین وی در واکنش به اظهارات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر این‌که ایران به تمامی پرسش‌های آژانس در خصوص ۴ مکان ادعایی پاسخ نداده است، گفت: ما به تمامی سؤالات در خصوص مکانهای ادعایی پاسخ داده‌ایم؛ دو مرتبه هم جلسه داشتیم و جلسه سوم هم به‌زودی در تهران تشکیل خواهد شد و مذاکرات در حال پیشرفت است (سایت حکومتی ممتاز نیوز ۹اردیبهشت).

 

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز پنجشنبه گفته بود کارگاه جدید ایران در نطنز برای ساخت قطعات سانتریفیوژ، در یکی از سالنهای کارخانه زیرزمینی غنی‌سازی سوخت در آنجا راه‌اندازی شده است.

آژانس دو هفته پیش به کشورهای عضو خود اطلاع داد که دستگاههای تأسیسات تسا در کرج که بر اثر یک حمله خرابکارانه منتسب به اسراییل اکنون بسته شده، به نطنز منتقل شده است. اما مکان دقیق آن در نطنز را اعلام نکرده بود. رویترز در آن زمان گزارش داده بود که مکان دقیق این کارگاه مورد توجه قدرتهای غربی و اسراییل است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f44a55e9-f004-46d6-92c7-af7d56c04f00"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات