728 x 90

رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم ایران: طراحی سوخت مدرن ۲۰درصد آغاز شده است

علی اکبر صالحی
علی اکبر صالحی

آسوشیتدپرس:رژیم ایران با این اقدام شرایط توافقنامه اتمی ۲۰۱۵را رها کرده است

اعلام طرحی برای غنی‌سازی اورانیوم با غلظت ۲۰درصد توسط حکومت آخوندی، از سوی ناظران و رسانه‌های بین‌المللی اقدامی عملی در رها کردن برجام و نقض توافق اتمی تلقی شده است.

عصر یکشنه۲۳دی ۹۷ علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی حکومت آخوندی اعلام کرد: ما برای نخستین بار موفق به طراحی سوخت مدرن ۲۰درصد برای استفاده در رآکتور تهران شده‌ایم.

وی افزود: اقدامات اولیه برای طراحی سوخت مدرن ۲۰درصد آغاز شده و در آستانه آن قرار داریم. رآکتور هسته‌یی تهران تا کنون با سوخت قدیم کار می‌کرد اما سوخت مدرن، بهره‌وری رآکتور را افزایش می‌دهد.

 

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی حکومت آخوندی ۲۳دی۹۷:

ما داریم این سوختی که الآن داره استفاده میشه همین سوخت رو داریم مدرنش می‌کنیم. خب این سوخت دیگه، ما این سوخت رو مطابق سوخت قدیم ساخته بودیم اما حالا داریم سوخت ۲۰درصد رو مطابق سوختهای مدرن میسازیم که یک مقدار شکلش عوض میشه و راندمان رآکتور میبره بالا و الحمدالله کارهای اولیه‌اش رو هم شروع کردیم از نظر طراحی.

 

آسوشیتدپرس روز ۲۳دی۹۷ در این باره گزارش داد: صالحی اعلام کرد که فعالیتهای مقدماتی برای طراحی یک فرایند مدرن برای غنی‌سازی ۲۰درصد اورانیوم در تهران آغاز شده که این خطر جدیدی برای توافق اتمی است زیرا نشان می‌دهد رژیم ایران با این اقدام شرایط توافقنامه اتمی ۲۰۱۵ را رها کرده است.

بر اساس توافق اتمی با رژیم آخوندی میزان غنی‌سازی تا ۱۵سال آینده بایستی در سطح پایین از ۴درصد باقی بماند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/af625961-3436-4b46-b453-86fd68c820f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات