728 x 90

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا: رژیم ایران در درازمدت پاسخ مناسبی از سوی مردم دریافت خواهد کرد

ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا
ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا

ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا شنبه ۲۶آذر، در مصاحبه با شبکه پی بی‌اس در تمجید از اعتراضات سراسری مردم ایران و به‌ویژه جوانان اظهار داشت «هم طول مدت اعتراضات و هم دامنه گسترده آن تحلیل‌گران ما را تحت تأثیر قرار داده است».
ویلیام برنز فروپاشی اقتصادی، فساد در دستگاه حاکمیت، اختناق گسترده و ستم و سرکوب عریان علیه مردم و به‌ویژه علیه زنان، نفی کرامت اولیه انسانی را عامل اصلی بروز اعتراضات سراسری و گسترده مردم ایران توصیف کرد و افزود: «جمهوری اسلامی شاید در کوتاه‌مدت و با سرکوب وحشیانه بتواند این ناآرامی‌ها را کنترل کند اما در درازمدت، پاسخ مناسبی برای مطالبات مردم به‌ویژه نسل جوان نخواهد داشت».

وی با اشاره به همکاری نظامی رژیم ایران با روسیه گفت: «ما در این رابطه کاملاً نگران هستیم. از نظر تاریخی بی‌اعتمادی زیادی بین روسها و ایرانی‌ها وجود دارد، اما آنها در حال حاضر به یکدیگر نیاز دارند و آنچه که در حال ظهور است آغاز یک مشارکت دفاعی تمام‌عیار بین روسیه و ایران است».
ویلیام برنز در ادامه افزود: «رژیم ایران پهپادهایی را به روسیه می‌دهد که برای کشتن غیرنظامیان در اوکراین استفاده می‌شوند. در مقابل روسها نیز به‌دنبال راههایی برای پشتیبانی فنی ایران هستند که این می‌تواند تهدید جدی برای منطقه و متحدان ایالات متحده در همسایگی ایران ایجاد کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/48eb26e3-40b7-44ba-bf20-d64263c08087"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات