728 x 90

رئیس‌جمهور یمن: استان الحدیده به‌زودی از کنترل شبه‌نظامیان حوثی آزاد خواهد شد

عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن
عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن

عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهوری یمن  بامداد جمعه 27بهمن فوریه اعلام کرد استان «الحدیده» به‌زودی آزاد و «از شر شبه‌نظامیان کودتاچی حوثی رها خواهد شد.

به گزارش العربیه، وی گفت بازپس‌گیری کشور، گزینه‌یی برگشت‌ناپذیر است. وی افزود: یمن با تلاش و همت ارتش ملی و مقاومت مردمی و پشتیبانی ائتلاف عربی بر شبه‌نظامیان حوثی پیروز خواهد شد.

پیش‌تر ارتش ملی یمن اعلام کرد یک پهباد شناسایی رژیم ایران را که توسط شبه‌نظامیان حوثی به کار رفته بود، در شهرستان «نهم» واقع در شرق «صنعا» پایتخت، مورد رهگیری و هدف قرار داده، سرنگون کرد.

از طرفی منابع امنیتی یمن اعلام کردند جنگنده‌های ائتلاف عربی یک سکوی پرتاب موشکهای بالستیک و استحکامات شبه‌نظامیان حوثی در پایگاه نظامی شهر الحدیده را منهدم کردند.

منابع آگاه در میدان جنگ نیز توضیح دادند که نیروی هوایی ائتلاف عربی با انجام چندین مأموریت نظامی، استحکامات نظامی و یک سکوی پرتاب موشک بالستیک را که شبه‌نظامیان حوثی در حال نصب و آماده‌سازی آن بودند را هدف قرار داده و منهدم ساخت. در این عملیات دست‌کم 8تن از شبه‌نظامیان حوثی کشته شدند که در میان آن‌‎ها تعدادی از کارشناسان موشکی هم بودند.

همچنین جنگنده‌های ائتلاف عربی با انجام چندین حمله هوایی استحکامات و مواضع شبه‌نظامیان حوثی در دو سوی شمالی و جنوبی شهر «حیس» را که مدتی پیش آزاد شد، بمباران کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/26e084fb-fa98-4900-8a25-c4f91cd7a1a5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات