728 x 90

رئیس جمهور مصر: از کشوهای عرب در خلیج فارس دفاع می‌کنیم

نیروهای ارتش مصر
نیروهای ارتش مصر

به گزارش خبرگزاری رویترز عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر گفت: هر کسی به‌طور مستقیم امنیت کشورهای عرب خلیج‌فارس را مورد تهدید قرار دهد، مردم مصر این را نمی‌پذیرند و ارتش مصر برای دفاع از کشورهای عرب به حرکت درخواهد آمد. وی افزود: «رعایت امنیت کشورهای عربی و به‌خصوص امنیت خلیج‌فارس بر همه واجب است.

او تأکید کرد که مصر در کنار برادرانش در کشورهای حوزه خلیج ایستاده و درصورتی‌که امنیت هر یک از این کشورها تهدید شوند مردم مصر حتی پیش از رهبری‌شان قبول نخواهند کرد و اقدام خواهند کرد.

رئیس‌جمهور مصر همچنین گفت، اردن، لبنان، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت نیاز دارند تا بیشتر در کنار یکدیگر باشند و مردم این کشورها می‌بایست از امنیت و ثبات کشورهایشان حمایت کنند.

 در این راستا رزمایش نظامی «سپر عرب»  در مصر به مدت دو هفته برگزار شده است و در آن، نیروها و مستشارانی از ۸کشور عربی مشارکت دارند.

این رزمایش بالا بردن سطح همآهنگی میان ارتشهای عرب علیه نیروهای متخاصم مورد تأکید قرار می‌دهد.

سرتیپ تامر الرفاعی سخنگوی نیروهای مسلح مصر گفت این مانورها با مشارکت نیروهای نظامی مصر، عربستان، امارات، بحرین، کویت و اردن برگزار شده و مغرب و لبنان نیز به‌عنوان ناظر در آن شرکت کرده‌اند.

سخنگوی ارتش مصر گفت: مراحل رزمایش شامل تیراندازی با گلوله جنگی و برای بررسی توان رزمی نیروهای شرکت‌ کننده در موقعیت‌های تاکتیکی اضطراری به‌منظور حمله به هسته‌های تروریستی است.

 

رسانه‌های عربی این مانور را شروع پروژه‌ای به‌نام «ائتلاف استراتژیک خاورمیانه»، یا ناتوی عربی می‌دانند که عربستان سعودی آن‌را به دولت آمریکا پیشنهاد کرده است.

پیشتر دولت دونالد ترامپ برای برگزاری یک نشست گسترده با سران شورای همکاری خلیجفارس در پائیز امسال گفتگو کرده بود.سایت نشنال امارات متحده عربی نوشت منابع بلندپایه آمریکایی گفتند نشست سران عرب شامل تمامی اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس به‌علاوه مصر و اردن خواهد بود.

دستور کارنشست عمدتاً بر همکاریهای امنیتی شامل ناوبری دریایی، تهدیدات موشک بالستیک و مقابله با تهاجمات به‌طور عمده در رابطه با رژیم ایران و تلاش برای مقابله با افراطی‌گری اعلام شده است.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/afcfb122-4461-4582-abf5-45c7c8441bfe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات