728 x 90

دکتر قناعتی رئیس اتاق فکر کرونای تهران: ممکن است بیش از ۵۰ تا ۶۰هزار نفر در ایران به‌خاطر کرونا جان خود را از دست بدهند

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر تکمیل می‌شود.

  • سخنگوی وزارت بهداشت رژیم: استانهای خراسان شمالی، خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای تهران، البرز، لرستان، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویر احمد، زنجان، اصفهان، مازندران، گلستان و ایلام هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
  • حمیدرضا نادری، متخصص بیماریهای عفونی: وضعیت مشهد از قرمز رد شده است؛ بیماران مبتلا به کرونا روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کنند و کمر کادر درمانی شکسته است.
  • درخواست زالی از استاندار تهران برای لغو تجمعات بالای ۱۰نفر - علیرضا زالی فرمانده ستاد حکومتی مقابله با کرونا در تهران در نامه‌یی به استاندار رژیم در تهران، خواستار اعمال برخی محدودیتهای کرونایی شد.
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران: لحظه به لحظه بر تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در این استان، اضافه می‌شود به‌گونه‌یی که تاکنون در بیمارستان تحت‌نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ۹۳۸مبتلا به کرونا بستری هستند و استاندار مازندران بر این نکته تأکید کرد که از سفر غیرضروری به این استان پرهیز شود.
  • دکتر قناعتی رئیس اتاق فکر کرونای تهران: هشدار می‌دهم که اگر از این به بعد درست برنامه‌ریزی نشود و مردم نیز همکاری نکنند، خطر بروز مرگ و میرهای بسیار بالا وجود دارد. به عبارت دیگر اگر تصمیمات صحیح و به موقع اتخاذ نشود، ممکن است بیش از ۵۰ تا ۶۰هزار نفر در ایران به‌خاطر کرونا جان خود را از دست بدهند.
  • رئیس مرکز بهداشت استان همدان: بیماری کووید۱۹در استان همدان هم‌چنان رو به افزایش است. روند شیوع این ویروس در استان همدان، نهاوند، ملایر و تویسرکان بیشتر از سایر شهرستانها است.
  • رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور: نه پرسنلی برای ارایه خدمت و نه تختی برای بستری شدن داریم، اگر رعایت نکنیم امکان بستری شدن در بیمارستانهای نیشابور وجود نخواهد داشت.
  • محسن عظیمی‌نژاد رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: دیروز مجبور شدیم بخش شیمی درمانی بیمارستان ۲۲بهمن نیشابور را برای افزایش تخت برای مبتلایان به کرونا تخلیه و به بیمارستان حکیم منتقل کنیم تا بتوانیم ظرفیتها را افزایش دهیم، ولی خدمات دیگر تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. او افزود: ۲۰۰نفر از پرسنل دانشکده علوم پزشکی نیشابور درگیر کرونا شده‌اند که از این تعداد ۹۸نفر از کادر درمانی هستند.
  • رئیس سازمان بهزیستی رژیم: از یک‌هزار و ۳۳۳مددجویان مبتلا شده در مراکز بهزیستی به ویروس کرونا، ۴۵۶نفر نیز در حال طی کردن فرآیند درمانی خود در مراکز نگهداری و یا بیمارستانها هستند که متأسفانه از تعداد افراد مبتلا شده نیز ۱۳۳نفر به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

آلودگی در موج جدید کرونا فوق العاده زیاد است/ تهران قرمز شد

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در تهران بیان داشت: در شرایط فعلی وضعیت تهران قرمز است و تمام ظرفیت در بخش درمان زیر بار کرونا رفته است و در ادامه باید تمهیدات برای کنترل تردد غیرضرور صورت گیرد که در حال انجام است.

۲۰ روز درمان ۱۵۰ میلیون تومان!
بررسی‌ها نشان می‌دهد که حداقل هزینه درمان کرونا در بیمارستان خصوصی ۳۵ میلیون تومان است، اما حداکثری برای آن نمی‌توان عنوان کرد. گاهی این هزینه تا ۱۳۰ و ۱۵۰ میلیون تومان هم می‌رسد. البته این جدای از هزینه پرستار خصوصی و دارو‌های خاص است.هزینه بستری و درمان در بیمارستان، چه دولتی و چه خصوصی، بر اساس شدت بیماری، مدت زمان بستری بیمار، نوع داروی مصرف شده و تعداد روز‌های بستری در بخش مراقبت‌های ویژه کاملا متفاوت است.مدیر بیمه درمان یکی از شرکت‌های بیمه‌ای می‌گوید: اگر شدت بیماری کم باشد و بیمار فقط یک هفته در بیمارستان خصوصی بستری شود، هزینه درمان ۳۰ میلیون تا ۴۰ میلیون تومان است.اما اگر بیماری شدید و بیمار نیازمند بستری در بخش مراقبت‌های ویژه باشد، هزینه ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان می‌شود. اگرچه مدارک درمانی‌ای داریم که ۲۰ روز بستری در بیمارستان ۱۵۰میلیون تومان شده است. یا مثلا بیماری که برای کل دوره درمان یک پرستار خصوصی داشته و برای ۲۰ روز بستری ۲۰ میلیون فقط هزینه پرستار داده؛ روزی یک میلیون تومان.

شیوع کرونا در استان کرمان ‌"قرمز" شد / هر روز بر تعداد مبتلایان ‌و بستری بیماران ‌افزوده می‌شود

گروه استان‌ها ـ رئیس علوم پزشکی کرمان گفت: استان کرمان در وضعیت هشدار رو به قرمز است و عدم رعایت پروتکل‌ها استان را در وضعیت بسیار بحرانی قرار می‌دهد.

افزایش ۷۰ درصدی دفن اموات در اهواز

رئیس هیات مدیره سازمان آرامستان‌های شهرداری اهواز: تعداد موارد دفن اموات توسط این سازمان، پس از شیوع کرونابه افزایش ۷۰ در صدی رسید.

وی همچنین گفت تا قبل از شیوع کرونا، سازمان آرامستان شهرداری اهواز روزانه کار دفن شش نفر را انجام می‌داد، اما در تیرماه ۹۹ این آمار به ۱۰.۲۵ نفر رسید که افزایش ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

-قیام

دکتر محمد طالب‌پور، رئیس بیمارستان سینای تهران گفت: تعداد بستریها در بیمارستان ما اوج گرفته است.
طالب‌پور با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان و تغییر وضعیت برخی از استانها به سمت قرمز شدن گفت: از نظر فرهنگی و اجتماعی، این قضیه باید برای مردم باز شود... از طرفی دیگر نمی‌توان کل کشور را قرنطینه و همه جا را مجبور به تعطیلی کرد....البته ایده‌آل این است که دولت ماهی ۱۰میلیون به هر فرد بدهد تا مردم برای کار کردن به بیرون نیایند، اما این قضیه امکان ندارد. شاید به‌دلیل تحریم‌های موجود، دولت پتانسیل این را ندارد که مردم را وادار کند، در قرنطینه باشند و افراد باید برای امرار معاش سر کار بروند؛ بنابراین چاره‌ای نیست جز این‌که روی آگاهی و ارتقای دانش سلامت مردم متمرکز شویم.

دکتر صادق نیت رئیس بیمارستان موسوم به خمینی گفت: تعداد مراجعه‌کنندگان نسبت به ۳هفته گذشته، هم‌اکنون بیش از ٥برابر افزایش یافته است. متأسفانه بیمارانی که اکنون مراجعه می‌کنند، بدحال ترند و با علایم واقعی‌تری مراجعه می‌کنند.
وی با بیان این‌که در حال حاضر اغلب مراجعه‌کنندگان دارای علایم واقعی کرونا هستند و نسبت به این ویروس سطح آگاهی‌شان بالا رفته است می‌گوید: این افراد با علایم نزدیک کرونا هم‌چون تب بالا، ضعف و بی‌حالی، کاهش اشتها و افت توانایی بویایی، تنگی نفس و سرفه خشک مراجعه می‌کنند و متأسفانه اغلب به کرونا مبتلا شده‌اند و دارای علایم حاد هستند که نیاز به بستری پیدا می‌کنند.
دکتر صادق نیت با اشاره به این‌که حدود ٣٠ تا ۴۰درصد مبتلایان بستری زیر ٤٠سال هستند که افزایش بالایی نسبت به قبل دارد می‌گوید: هم‌اکنون جوانان با شیوع بالاتر و شدت بیشتری درگیر بیماری شده‌اند.

محسن هاشمی رئیس شورای قلابی شهر تهران: تهران باید ۲هفته تعطیل شود

محسن هاشمی گفت: «به نظر م در اوج‌گیری دوباره کرونا تقصیر مردم ۳۰درصد است و سهم دولت ۷۰درصد، چون یکدفعه تصمیماتش را به نفع کرونا شل کرد و به ویروس رانت داد.
من اگر اختیار داشتم، فعالیت‌ها را تا دو هفته تعطیل می‌کردم و محدودیتها را آن‌قدر ادامه می‌دادم تا آمارها رو به افول برود».

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۲۰تیر۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۴۲شهر ایران بیش از ۶۸هزار و ۸۰۰نفر است.

بنا به گزارش پزشکان از اول تا ۱۹تیرماه در بیمارستانهای سینا، بعثت، بهشتی و تأمین اجتماعی شهر همدان دست کم ۲۵۰بیمار کرونایی جان‌باخته‌اند. تعداد بستریها در این ۴بیمارستان ۲برابر اسفند گذشته است.

در تهران، عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر خواستار بازگرداندن و اعمال محدودیتها در تهران با شدت بیشتری شد (خبرگزاری سپاه پاسداران۲۰تیر).

در خوزستان، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «۹۰درصد جمعیت استان در وضعیت پرخطری به سر می‌برند»(خبرگزاری سپاه پاسداران۲۰تیر).

در هرمزگان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «با ۱۷فوتی جدید مبتلا به کرونا، شمار فوتی‌ها به ۳۵۶نفر افزایش یافت.۴۹۳بیمار مبتلا به کرونا بستری‌اند که از این شمار ۷۹نفر در (آی. سی. یو) هستند و حال ۴۶نفر وخیم است» (شفقنا۲۰تیر).

در آذربایجان شرقی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: «مرداد و شهریورماه از نظر تعداد مبتلایان و بستریها بدترین ماه‌های آذربایجان‌شرقی خواهند بود... روزانه حدود ۱۸۰نفر در بیمارستانها بستری و ۱۵۰نفر ترخیص می‌شوند»(ایسنا ۲۰تیر).

در مازنداران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «۶۲۸نفر بیمار مشکوک به کرونا بستری هستند... شهرهای مازندران دوباره جولانگاه این ویروس خطرناک شده است و شاهد روند صعودی بیماران مبتلا و بستری در استان هستیم»(خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۰تیر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9f4c374c-3274-4f12-a721-dcb03ba1c582"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات