728 x 90

رئیس اقلیم کردستان خواهان موضع‌گیری رژیم آخوندی در مورد فیلم‌سازی مسخره نجات اربیل توسط قاسم سلیمانی شد

نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان
نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان

به‌دنبال فضیحت فیلم‌سازی مسخره نجات اربیل توسط دژخیم قاسم سلیمانی و این‌که کردها پشت و پناهی جز خامنه‌ای و رژیم آخوندی ندارند و پخش آن توسط خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس)، نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان خواهان موضعگیری مناسب رژیم آخوندی شد.

رئیس اقلیم کردستان عراق، در بیانیه‌یی خبرگزاری فارس را به‌دلیل پخش دو فیلم درباره نقش قاسم سلیمانی، در جنگ با داعش در این منطقه، به "مخدوش کردن حقایق"و"نادیده گرفتن نقش نیروهای پیشمرگه و دولت اقلیم کردستان" متهم کرده است.

 

این فیلم که توسط خبرگزاری سپاه پاسداران با انواع جعل و دروغ و اهانت به بارزانی و پیشمرگان کرد و اقلیم کردستان ساخته شده است، موجی از محکومیت و موضع‌گیری مقامات اقلیم را در افشای این ترفند مسخره رژیم به‌دنبال داشت و فیلم‌سازی آخوندی درباره قاسم سلیمانی این جلاد و قاتل کرد و فارس و سایر خلقهای منطقه، به فضیحتی برای رژیم تبدیل شد.

سناریوی مضحک سرهم‌بندی شده در این فیلم پاسداران چنین وانمود می‌کند که گوئیا در جریان یورش داعش به شهر اربیل در سال۱۳۹۳، دژخیم قاسم سلیمانی به همراهی تنها ۵۰پاسدار در نقش یک پهلوان‌پنبه ظاهر شده و همه نیروهای داعش را یک تنه فراری داده و مانع از سقوط این شهر شده است (سایت رجا نیوز رژیم ۴بهمن).

 

انتشار این فیلم با محکومیت حزب دموکرات کردستان عراق و شخصیتها و فرماندهان اقلیم و پارتی روبه‌رو شد.

اقلیم کردستان عراق این فیلم را «سراسر تحریف و دروغ» و «توهین» به رهبران کردستان دانست و رسماً به کنسول رژیم در اربیل اعتراض کرد (سایت مدیا کردستان ۶بهمن).

سیروان بارزانی، از فرماندهان نظامی کردستان عراق با تکذیب دروغپردازیهای رژیم گفت: این فیلم موجب خشم رهبران کرد، به‌ویژه مسعود بارزانی شده است زیرا تنها پس از آزادسازی مخمور، یک نیروی رژیم ایران متشکل از حدود ۱۴نفر با همراهی قاسم سلیمانی به این شهر سر زد.

حزب دموکرات کردستان عراق در بیانیه‌یی محتوای فیلم منتشر شده در خبرگزاری سپاه پاسداران را «بی‌اساس» دانست و عبدالخالق محمد، مدیر دفتر رسانه‌یی روابط خارجی اقلیم کردستان عراق گفت که فیلم منتشر شده «تحریف واقعیت» است (سایت مدیا کردستان ۶بهمن).

برزان صادق خبرنگار کردستان عراق روز ۶بهمن با تأکید بر این‌که رژیم ایران به درگیریها در کل منطقه دامن می‌زند.

 

خاطر نشان کرد که رژیم ایران در سال۲۰۱۷ حتی وارد جنگ علیه پیشمرگان در اربیل شد و حداکثر تلاش خود را کرد که این شهر را اشغال کنند. اما تحت فرماندهی بارزانی این توطئه رژیم ایران خنثی شد.

علی عونی، عضو رهبری پارتی (حزب دموکرات کردستان عراق)، درباره این فیلم سپاه پاسداران خطاب به رژیم آخوندی نوشت: ترسوها معمولاً برای پنهان کردن عیبهایشان به دروغ پردازی و تمجید و تعریف از خود پناه می‌برند.

این فیلمها دروغ محض بوده و این بار این دروغگویی فقط به‌عنوان کذب تاریخی ثبت خواهد شد و مانند بقیه دروغهایتان نیاز به تحقیق و اثبات نخواهد داشت.

ـ اگر واقعاً قاسم سلیمانی با پنجاه نفر بسیجی توانسته است داعش را شکست بدهد، چگونه است که حاج قاسم با صد و پنجاه هزار تن از مدافعان حرم ایرانی و شیعه افغانی و پاکستانی و لبنانی و پانصد هزار سرباز علوی سوریهای و هزاران سرباز روسی و بعد از یازده سال هنوز نتوانسته است داعش را در سوریه شکست بدهد؟!

ـ اگر کار به این آسانی بوده است، پس در این میان نقش نیروهای ائتلاف اروپایی و آمریکا و اروپا چه بوده است؟!.

دن‌کیشوتها، دلقکهای تاریخ هستند.

- اگر ایشان چنین روئین تنی بوده‌اند چگونه است که به این آسانی لقمه هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی شدند. آیا کسیکه نتواند از سر خود محافظت بکند می‌تواند کردستان را نجات بدهد؟!

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f4a9908a-53aa-4b34-9a01-95c2fd256013"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات