728 x 90

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران می‌رود

رافائل گروسی رئیس آژانس انرژی اتمی
رافائل گروسی رئیس آژانس انرژی اتمی

رویترز روز شنبه اول شهریور۹۹ نوشت: بعد از ماهها انتظار روز دوشنبه رافائل گروسی رئیس آژانس انرژی اتمی برای تحت فشار قرار دادن رژیم ایران جهت دسترسی به دو سایت مشکوک اتمی به ایران می‌رود.

شورای حکام آژانس انرژی اتمی در ماه ژوئن با تصویب یک قطعنامه رژیم ایران را تحت فشار قرار دادند که به بازرسان اجازه بازرسی دو سایت مشکوک داده شود. در گزارش فصلی آژانس، این دو سایت محل نگهداری مواد اتمی اعلام‌نشده ذکر شده است.

گروسی تأیید کرد که روز دوشنبه به تهران سفر خواهد کرد تا به سؤالات مهم مربوط به پادمانها در ایران بپردازد.

وی در یک بیانیه اعلام کرد: مأموریت وی پیشرفت در یافتن پاسخ به سؤالات باقیمانده در رابطه با مسئولیت آژانس و نیز موضوع دسترسی به سایتها و گرفتن پاسخ در مورد ابهامات است.

گروسی در این سفر با مقامات بالای رژیم دیدار می‌کند هر چند هنوز برنامه‌ای در این رابطه اعلام نشده است.

آسوشیتدپرس نیز روز اول شهریور نیز نوشت: هر چند طبق برجام بسته‌های تشویقی اقتصادی برای رژیم ایران در نظر گرفته شده بود ولی با اعمال تحریم‌های آمریکا اقتصاد ایران مستمراً افت کرد و رژیم ایران به نقض قرارداد دست زد تا دیگر کشورها را برای دور زدن تحریم‌ها تحت فشار قرار دهد.

هفته گذشته آمریکا فشار را تشدید کرد و به‌طور رسمی سازمان ملل را از خواست خود مبنی بر اعمال مجدد تحریم‌های سازمان ملل بر روی رژیم ایران مطلع کرد. آمریکا استدلال کرد که رژیم ایران از بندهای توافق اتمی تبعیت نمی‌کند و لذا آمریکا با استفاده از مکانیسم ماشه خواستار برگرداندن تحریم‌های بیشتری است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa4e6c05-022d-47f8-954a-372ec2ddd0df"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات