728 x 90

دیوید شنگر: ر‌ژیم ایران حتی تحت تحریم تسلیحاتی هم فعالیت برهم‌زننده دارد

دیوید شنگر
دیوید شنگر

دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه؛ روز چهارشنبه در گفتگویی با مؤسسه بروکینگز اعلام کرد که رژیم ایران حتی تحت تحریم تسلیحاتی هم فعالیت‌های برهم‌زننده جدی دارد، بعد از برداشته شدن تحریم‌ها به‌مراتب بدتر خواهد شد.


وی در این مصاحبه با اشاره به اقدامات رژیم ایران در منطقه اضافه کرد: «کاری که ایران همین الآن دارد انجام می‌دهد، یعنی تسلیحات را به نیروهای نیابتی‌اش در منطقه - چه شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت ایران در عراق باشند، و چه حوثی‌ها یا فاطمیون یا حزب‌الله در سوریه یا لبنان - می‌رساند، به واقع غیرقابل درک است. [اقدامات ایران] به‌طور جدی برهم‌زننده است، آن هم در حالی که آنها همین الآن تحریم تسلیحاتی هستند. فقط فکرش را بکنید که وقتی تحریم تسلیحاتی برداشته شود، چه خواهد شد».


دیوید شنگر هم‌چنین با اشاره به تلاشهای آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی پس از ۲۱سپتامبر افزود: «بعد از آن البته ما از لحاظ اقتصادی به سراغ کشورهایی که با رژیم ایران تجارت تسلیحاتی کنند و به ایران اسلحه بفروشند، خواهیم رفت؛ ولی هم‌چنین به بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران ادامه می‌دهیم. ایالات متحده یک ماشین اقتصادی قدرتمند است و شرکت‌ها، فارغ از پایبندی یا عدم پایبندی دولتهای‌شان به سازوکار بازگرداندن تحریم‌ها، نمی‌خواهند هدف تحریم‌های ثانوی قرار بگیرند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/82a7acd5-a734-4113-afd1-6f941e5d1992"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات