728 x 90

دیوید آلبرایت کارشناس اتمی: عجله در بازگشت به توافق بدترین کاری است که می‌توان انجام داد

دیوید آلبرایت رئیس مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی
دیوید آلبرایت رئیس مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی

دیوید آلبرایت رئیس مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی در مصاحبه با رادیو جان بچلر در واشنگتن در پاسخ به سؤال این‌که رژیم ایران چه زمانی می‌تواندسلاح اتمی تولید کند گفت:

زمان گریز اتمی به برآورد ما حدود سه ماه است زیرا آنها مقادیر زیادی از اورانیوم ۲۰درصد در این زمان ندارند. و تعداد مشخصی سانتریفوژ دارند بنا بر این برآورد ما حدود سه ماه است.

این زمانبندی می‌تواند کمتر شود اگربتوانند مقادیر قابل توجهی از اورانیوم ۲۰درصد تولید کنند یا سانتریفوژهای بیشتری نصب کنند... . که در این صورت زمان گریز اتمی کمتر خواهد شد.

در مورد توانایی آنها برای ساختن بمب، رژیم ایران در حال حاضر برنامه‌یی برای ساخت سلاح اتمی ندارد ولی قطعاً برنامه‌یی برای آماده شدن برای انجام آنرا دارد و فکر می‌کنم آنها ممکن است ابتدا به‌دنبال آزمایش اتمی بروند، قبل از این‌که به‌دنبال سلاحهای هسته‌یی قابل پرتاب بروند. در این نقطه آنها ممکن است بتوانند یک آزمایش زیرزمینی طی ۶تا ۹ماه انجام دهند که می‌تواند کل خاورمیانه را تکان دهد.

بنا بر این تهدیدی که توسط تهران اعمال می‌شود کاملاً قابل توجه است ولی همزمان فکر می‌کنم باید به‌دقت فکر کرد زیرا عجله در بازگشت به توافق بدترین کاریست که می‌توان انجام داد و زمان آن است که فکر کنید چگونه به ایران نزدیک شوید تا توافقی به دست آورید که به تهدیدهایی که توسط ایران اعمال می‌شود، پاسخ دهید. (رادیو جان بچلر ۱۹دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/495d08bb-3c2d-4212-aaa7-4336bc1ac2d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات