728 x 90

دیدبان حقوق‌بشر سوریه: انتقال موشکهای ایرانی از عراق به سوریه

منطقه دیرالزور سوریه
منطقه دیرالزور سوریه

دیدبان حقوق‌بشر سوریه از انتقال موشکهای کوتاه‌برد و میان‌برد رژیم ایران از کشور عراق به منطقه دیرالزور سوریه خبر می‌دهد. دیرالزور در شرق سوریه در نزدیکی مرز عراق واقع شده است. این محموله‌ها با ۴کامیون صبح روز دوشنبه ۱۶فروردین از عراق به منطقه دیرالزور منتقل شد و به دست مزدوران رژیم ایران در سوریه رسیده است.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه می‌گوید این محموله‌ها از منطقه مرزی غیررسمی الشکاک در نزدیکی شهر آلبوکمال در مرز عراق با سوریه گذشته است. کامیون‌ها نیز با ۳خودروی نظامی رژیم ایران و یک خودرو از لشکر ۴ ارتش سوریه همراهی شدند.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه می‌گوید که ۲کامیون، محموله‌های موشک خود را به لشکر فاطمیون در غرب دیرالزور تحویل داده و دو محموله دیگر نیز به مزدوران مورد حمایت رژیم ایران در شرق رقه تحویل شده است.

لشکر فاطمیون مزدوران افغانی رژیم هستند که سپاه پاسداران آنها را در سوریه گوشت دم توپ می‌کند.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه هم‌چنین می‌نویسد روز دوشنبه ۹فروردین امسال نیز محموله‌های تسلیحاتی رژیم ایران به منطقه المیادین سوریه رسیده بود. این محموله‌ها با گذشتن از عراق، در حالی که زیر بار میوه و گوجه‌فرنگی پنهان شده بود، به دست شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران رسیده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a69a7e04-efbb-40a1-b541-a880d7b3a192"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات