728 x 90

دیدار مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با صالحی در تهران

کرونل فروتا، مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
کرونل فروتا، مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

همزمان با سومین گام رژیم ایران در نقض تعهداتش در برجام، کرونل فروتا، مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، برای دیدار و گفتگو با مقامهای رژیم آخوندی صبح امروز وارد تهران شد و با علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم دیدار کرد.

جان بولتون دلیل سفر کرونل فروتا به تهران را در راستای اطلاعاتی دانست که اخیراً آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای حکام در خصوص "فعالیت‌های مخفی رژیم ایران در زمینه انرژی هسته‌ای" داده است.

 

وزیر خارجه آمریکا با محکوم‌کردن گام سوم نقض برجام توسط رژیم ‌آخوندی اعلام کرد: حفظ قابلیت غنی‌سازی اورانیوم برای این رژیم، یک ضعف عمده توافقنامه برجام را آشکار می‌کند.

پمپئو نوشت: رژیم ایران اعلام کرد، همه محدودیتها در خصوص تحقیق و توسعه هسته‌ای را نقض خواهد کرد. این واقعیت که رژیم ایران قابلیت غنی‌سازی اورانیوم را حفظ می‌کند، یک ضعف عمده برجام را آشکار می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد، ما مطمئن هستیم که انگلستان، فرانسه و آلمان، در واقع همه کشورهای متمدن، اقدامات قاطع اتخاذ خواهند کرد تا باج‌گیری هسته‌ای رژیم ایران را متوقف کنند.

 

به‌دنبال انگستان و فرانسه و سخنگوی اتحادیه اروپا، آلمان و کمیسیون اتحادیه اروپا  نیز در رابطه با گام سوم خودزنی رژیم در نقض برجام، به حکومت آخوندی هشدار دادند.

سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا روز جمعه تاکید کرد، اتحادیه اروپا زمانی به توافقات اتمی وفادار خواهد ماند که رژیم ایران به تعهدات برجامی خود کاملاُ متعهد باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز گفت: رژیم ایران باید تعهدات اتمی خود را  به‌طور کامل اجرا کند.

وی افزود: ما از رژیم ایران می‌خواهیم که اوضاع را بیش از پیش تشدید نکند. با توجه به‌تداوم تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها، برداشتن چنین گامی نشانه خوبی نیست.

 

کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی رژیم، روز ۱۶شهریور در مورد گام سوم خودزنی رژیم در نقض برجام گفت :

«۴موضوع همین الان اتفاق افتاد و آژانس امروز مراجعه می کند و می بیند ۴ اقدام انجام شده و ۴ اقدام هم با فاصله انجام خواهد شد  یکی در ارتباط با بند ۳۹ تولید محصول غنی سازی با نسل ماشینهای جدید و عدم اختلاط پسماند و محصول این زنجیره ها که این بسیار موضوع مهمی هست 

ماشین آی آر ۶ هست قرار بوده در ابتدای سال ۱۱ عملا گازدهی بشود آی آر سیکس اس یا ساب پراتیکال این ماشین قرار بود در انموقع گاز دهی بشود این ماشینی غیر از ماشین آی ار شش هستش که این راه هم گازدهی آنرا شروع کردیم.

راه اندازی زنجیره ۲۰ ماشین آی آر فور   همینطور ماشین آی آر شش بصورت زنجیره ۲۰ ماشین  پس این ۴ موضوع ۴ اقدامی است که عملا انجام شده و ۴ اقدام دیگر هم ما اگر انجام بدهیم عملا در این حوزه غنی سازی هیچ در واقع تعهد دیگری باقی نمی ماند».

 

درپی اعلام گام سوم خودزنی رژیم، برخی از رسانه های حکومتی از باند روحانی نقض برجام را «اشتباه» و «خطرناک توصیف کردند. یک کارشناس رژیم نوشت: «باید واقع‌بین باشیم. این فکر که با کاهش تعهدات برجامی، مشکل حل می‌شود، اشتباه است».

 

یک کارشناس دیگر رژیم نیز نوشته است: اگر (نظام) بخواهد به سمت غنی‌سازی یا آب سنگین اراک برود، کار خطرناکی است و نتیجه این است که اتحادیه اروپا از ما فاصله خواهد گرفت و... پرونده ما به شورای امنیت خواهد رفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb780579-2ebe-4365-af26-bb99d6fb34c1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات