728 x 90

دیدار رئیس‌جمهور روسیه و ترکیه برای بررسی آتش‌بس در ادلب سوریه

دیدار پوتین و اردوغان
دیدار پوتین و اردوغان

خبرگزاری رویترز گزارش داد: رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه ۱۵ اسفند ۹۸ برای بررسی اجرای یک آتش‌بس بالقوه در شمال غربی سوریه با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه به‌مدت سه ساعت در مسکو ملاقات کرد.

پوتین گفت وضعیت در ادلب بقدری پرتنش شده است که نیاز به ملاقات دوطرفه با اردوغان داشته است وی کشته شدن سربازان ترکیه در سوریه را به اردوغان تسلیت گفت.

اردوغان گفت امیدوار است این ملاقات که از جانب پوتین درخواست شده منجر به آتش‌بس شود.

کرملین گفت رهبران دو کشور به‌مدت سه ساعت باهمدیگر ملاقات کردند و سپس مقامات روسیه و ترکیه به آنها پیوستند یک مقام بلندپایه ترکیه به رویترز گفت این ملاقات احتمالاً منجر به آتش‌بس در سوریه خواهد شد.

 

خبرگزاری آناتولی ترکیه روز ۱۵ اسفند نوشت: درگیریهای جنگی ترکیه با نظامیان اسد و مزدوران رژیم آخوندی در استان ادلب سوریه با شدت ادامه دارد.

وزارت دفاع ترکیه روز پنجشنبه ۱۵ اسفند طی بیانیه‌یی اعلام کرد: در ۲۴ساعت گذشته «۴تانک، ۵توپ از نوع سیستم موشکی چند پرتابه، سه سیستم ضدتانک، ۸خودرو نظامی رژیم اسد نابود شده است. هم‌چنین ۱۸۴نیروی نظامی رژیم اسد به هلاکت رسیدند.»

 

الشرق‌الأوسط روز ۱۵ اسفند نوشت: در همین حال بر اثر تهاجم رژیم اسد و پاسداران و مزدوران آنها به غیرنظامیان سوریه فاجعه انسانی در این کشور هر روز ابعاد وسیعتری به خود می‌گیرد.

گیر پدرسون نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره گفت «بیش از ۹۰۰هزار نفر از مردم سوریه از اول دسامبر تاکنون جابه‌جا و آواره شده‌اند، زنان و کودکان ۸۱درصد آواره شدگان جدید را تشکیل می‌دهند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dcee0ae0-18a0-4da9-af48-2f15f98f7aef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات