728 x 90

دیدار دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در هلسینکی فنلاند پایان یافت

دیدار دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین
دیدار دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین

بعد ازظهر امروز دوشنبه ۲۵تیر ۹۷رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه در شهر هلسینکی دیدار کردند. این دیدار در کاخ ریاست‌جمهوری فنلاند برگزار شد. این دیدار حدود دو ساعت به طول انجامید. دونالد ترامپ دیدار با پوتین را شروعی خوب توصیف کرد.

دونالد ترامپ در حاشیه ملاقات با ولادیمیر پوتین گفت در جلسه امروز موضوعات مختلفی را بررسی می‌کنیم از مسائل نظامی و سیاسی گرفته تا موضوعات دیگری چون مسائل هسته‌یی و حتی چین.

دونالد ترامپ گفته است: "درباره سوریه گفتگو خواهیم کرد و همچنین درباره قسمت‌های دیگر خاورمیانه. درباره گسترش سلاحهای هسته‌یی صحبت خواهم کرد."

رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود از این دیدار "انتظار زیادی ندارد"، اما امیدوار است این دیدار "نتایج مثبتی" هم در پی داشته باشد.

 

پوتین حامل پیام ایران برای ترامپ نیست

به گزارش خبرگزاری رسمی رژیم – ایرنا ۲۵تیر۹۷‌ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت‌خارجه در کنفرانس مطبوعاتی خود از سوی خبرنگاران درباره سفر ولایتی به مسکو و پیام خامنه‌ای برای ولادیمیر پوتین مورد سؤال قرار گرفت. وی در پاسخ گفت:‌ ما پیغامی از طریق آقای پوتین برای آقای ترامپ نداریم و اگر جایی و محفلی گفتگویی شده یا سخنانی نوشته شده گمانه زنی ست

 

رژیم ایران احتمالاً بازنده ملاقات ترامپ و پوتین خواهد بود

روزنامه واشنگتن تایمز در مطلبی روز جمعه۲۲تیر ۹۷نوشت: در حالیکه اوضاع روی زمین و در خاورمیانه به نسبت قبل کاملاًً متفاوت است، در مورد ملاقات آتی رهبران آمریکا و روسیه که قرار است اجلاسی مشترک را برگزار کنند باید گفت، رژیم ایران وقتی ترامپ و پوتین ملاقات کنند بازنده خواهد بود.

 

رژیم ایران از هژمونی خواهی در منطقه تا فروپاشی

واشنگتن تایمز در ادامه به وضعیت کنونی رژیم بحران‌زده آخوندها در ایران پرداخته و می‌نویسد: رژیم ایران یک زمانی در راه تبدیل شدن به صاحب هژمونی در منطقه بود، به سرعت در حال به حاشیه رانده شدن است.

در واقع، شما می‌توانید بگویید که رژیم در حال فروپاشی است، این رژیم توسط نیروهایی از درون تضعیف شده است.

 

تاثیر تحریمهای آمریکا بر اقتصاد رژیم ایران

... با توجه به‌گفته وزیر امور خارجه پمپئو، تحریمهای آینده ایالات متحده، ویرانگر خواهد بود. با توجه به این‌که رژیم تمام پول خود را برای جنگ در سوریه و عراق صرف کرده است، اگر در آمد نفت به صفر برسد، برای ملاها بازی تمام است.

واشنگتن تایمز نوشت: قاتلها در تهران این را می‌دانند، به همین دلیل خامنه‌ای علی‌اکبر ولایتی، مشاور خود در مورد مسائل خارجی را این هفته برای تهدید آقای پوتین به مسکو فرستاد: معامله با ترامپ را انجام ندهید یا نیروهای شما در سوریه ممکن است سختی بکشند...

پوتین به‌دنبال روابط خوبی با ایران بود که صرفاً برای پول بود، چیزی که تهران در آینده به مراتب کمتر از آن دارد. رهبر روسیه فقط می‌تواند به ملاها بگوید: "پول فقط کار نمی‌کند..."

 

آیا تحولی در راه است؟

جالب خواهد بود که ببیند این در چند هفته آینده چگونه تمام می‌شود. گزارشهایی وجود دارد که روسیه اساساً به ترامپ و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، اطمینان داده است که مسکو از خروج رژیم ایران از جنوب سوریه حمایت خواهد کرد... سران رژیم ایران ترسیده‌اند، آقای ترامپ آنها را گیر انداخته است، آنها این را می‌دانند.

 

ضربه‌ای دیگر به رژیم ایران در اروپا

وزارت امور خارجه هشدار می‌دهد که تروریسم تحت حمایت دولت ایران در حال افزایش است، اما همزمان با منزوی شدن جدید و موقعیت ضعیف شده این رژیم، تروریسم آن هم ضربه می‌خورد. اخیراً یک دیپلمات ایرانی در آلمان برای سازماندهی و تجهیز یک سلول خفته برای طرح بمب‌گذاری در گردهمایی ایران آزاد مخالفان در تبعید دستگیر شد.

 

انتخاب بین آمریکا و رژیم ایران برای پوتین!

واشنگتن تایمز می‌نویسد:‌ پوتین مجبور است انتخاب کند. اقتصاد او هنوز بسیار ضعیف است...

او واقعاً دیگر نمی‌تواند از عهده یک جنگ بدون انتها در سوریه برآید. بسیار پرخرج است و نیروهای مسلح روسیه بیش از حد گسترش یافته است.

برای مدتی برای نشان‌دادن تواناییهای جدید روسیه، خوب بود، اما اکنون فرساینده شده است.

بنابراین روسیه باید معامله را قبول کند. و پوتین با ترامپ معامله می‌کند، بهترین معامله‌گر در جهان.

ملاها در تهران نباید انتظار داشته باشند ولادیمیر پوتین آنها را نجات دهد.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0dcfecd0-94c3-4d43-ba64-d737d8834af7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات