728 x 90

دیدار انریکه مورا در تهران با باقری رئیس هیأت مذاکره‌کننده اتمی رژیم

انریکه مورا معاون مسؤل سیاست خارجی اتحاد اروپا در تهران
انریکه مورا معاون مسؤل سیاست خارجی اتحاد اروپا در تهران

انریکه مورا معاون مسؤل سیاست خارجی اتحاد اروپا در سفری که از آن به‌عنوان واپسین تلاش‌ها برای نجات برجام توصیف شده شده راهی تهران شد و با باقری، رئیس هیأت مذاکره‌کننده اتمی رژیم دیدار کرد.

مورا قبل از سفر به تهران در توئیتی نوشت که رر تهران با باقری کنی و سایرمقام‌های رژیم رایزنی خواهد کرد. رایزنی برای حل اختلافات باقیمانده در مذاکرات برجامه ادامه دارد. (خبرگزاری فارس رژیم ۲۱اردیبهشت)

 

یورو نیوز گزارش داد: در شرایطی انریکه مورا به تهران رفته تا با باقری در مورد آنچه پیش‌تر جوزپ بورل، مسؤل سیاست خارجی اتحادیه اروپا آن‌را راه‌حل میانه خوانده بود گفتگو کند که بورل هفته گذشته تأکید کرده بود که این آخرین تیر ترکش او برای نجات برجام است و قصد دارد از رژیم ایران بخواهد توافق هسته‌ایی را بپذیرد. (سایت یورونیوزفارسی ۲۱اردیبهشت)

 

از سوی دیگر، ساداتیان سفیر سابق رژیم در انگلستان گفت: امیدی به‌اخذ توافق نهایی در وین نیست و آمریکا هم عجله‌یی ندارد. (نامه نیوز رژیم ۲۱اردیبهشت)

 

یک کارشناس حکومتی نیز گفت: شانس موفقیت مورا در تهران چندان بالا نیست. به‌ویژه این‌که جمهوری اسلامی پیش از انتشار خبر این سفر، اکراه خود را از انجام آن اعلام کرده بود. با این حال، او در سفرش به تهران سه الی چهار روز طول خواهد کشید آخرین چانه‌زنیهای هسته‌یی را انجام دهد. و اگر به نتیجه نرسد روند مذاکرات ما و غرب دچار نوعی حالت تعلیق خواهد شد. (روزنامه ابتکار رژیم ۲۱اردیبهشت)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db08fdfd-5794-4854-9136-45c195574dcf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات