728 x 90

کرونا در ایران: هفته رکوردهای سیاه کرونا در ایران

تاخت و تاز کرونا در ایران
تاخت و تاز کرونا در ایران

این خبر به روز می‌شود...

 

هفته رکوردهای سیاه کرونا در ایران/ هر ۲.۵ ثانیه یک نفر در ایران به کرونا مبتلا شد، هر ۴ دقیقه یک نفر فوت کرد

سایت حکومتی خبرآنلاین این هفته را هفته رکوردهای سیاه کرونا در ایران نامید و نوشت هر ۲.۵ ثانیه یک نفر در ایران به کرونا مبتلا شد، هر ۴دقیقه یک نفر فوت کرد

این سایت حکومتی اضافه کرد

«روند اوج‌گیری ترسناک موج پنجم کرونا در ایران به این زودی‌ها متوقف نمی‌شود

در یک هفته اخیر متأسفانه باز هم اعداد سیاه کرونا بیشتر و بیشتر شدند و حتی رکورد مجموع مبتلایان و بستریها در یک هفته شکسته شد.

خبر بد این‌که این آمارها به‌معنای به اوج رسیدن موج پنجم نیست و به‌گفته مسئولان وضعیت از این هم بدتر می‌شود».

 

دکتر مسعود مردانی فوق تخصص بیماریهای عفونی، وضعیت فعلی بیمارستانها را در پیک پنجم کرونا اسفناک دانست و گفت: باید توجه کرد که تا زمانیکه ورودی بیمارستانها در حال افزایش است، مرگ و میر هم متأسفانه افزایش می‌یابد.
مردانی در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایسنا، درباره وضعیت کرونا در کشور، گفت: در حال حاضر در پیک پنجم کووید-۱۹ هستیم و وضعیت بیمارستانها اسفناک است. یعنی تخت خالی گیر نمی‌آید و با سختی پیدا می‌شود. آی سی یوها و ظرفیت پذیرش پر است.
وی با بیان این‌که میزان مراجعه کنندگان در این پیک بسیار زیاد است، گفت: بر همین اساس هم متأسفانه میزان مرگ و میر هم همان‌طور که در آمارها می‌بینید رو به افزایش است. باید توجه کرد که تا زمانیکه ورودی بیمارستانها در حال افزایش است، مرگ و میر هم متأسفانه افزایش می‌یابد.
مردانی درباره تعطیلی مؤثری که می‌تواند از سرعت شیوع کرونا در کشور پیشگیری کند، گفت: اگر قرار باشد تعطیلی مانند شش روزی باشد که اخیراً تعطیل بود، حتی یک ریال هم ارزش ندارد و نه تنها سرعت انتقال بیماری را کاهش نمی‌دهد، بلکه حتی میزان انتقال بیماری را افزایش هم می‌دهد؛ چرا که همه جا باز است و جاده‌ها نیز باز هستند و مسافرت ها انجام می‌شود.
وی تأکید کرد: لاک داون به این معنی است که همه چیز در جامعه باید به‌صورت واقعی تعطیل باشد. در صورت تعطیلی باید قوانین جدی و سخت، اعمال شود.
مردانی با اشاره به نزدیکی ایام محرم و احتمال برخی تجمعات در عزاداریها نیز گفت: در چنین شرایطی، تجمع و برگزاری هیات عزاداری و برپایی دسته‌های عزاداری نباید اتفاق بیفتد. هم‌چنین ایستگاههای صلواتی نباید برپا شوند.

روزنامه حکومتی همشهری ۱۵مرداد در مطلبی نوشت:

کرونا هم‌چنان بی‌محابا می‌تازد. دیروز ۴۳۴نفر قربانی کووید۱۹ شده‌اند‌. وضعیت در تهران قرمز و تعداد متوفیان به قدری زیاد است که به‌گفته مدیرعامل بهشت زهرا، شرایط این آرامستان غیرقابل تصور است!

از آغاز بحران همه‌گیری، فعالیت کارکنان بهشت زهرا و داوطلبان چند برابر شده است؛ آنها شریک غم سنگین مردم در ایستگاه آخر هستند. روایت‌های آنها از موج مرگ و میر این روزها تکان‌دهنده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: مردم خوزستان دو هفته از خانه خارج نشوند

فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور با انتشار ویدئویی از بخش بستری بیماران مبتلا به کرونا از مردم خوزستان خواست با توجه به پیک جدید کرونا دو هفته در خانه‌ها بمانند و از منزل خارج نشوند. / تلگرام عصرجنوب

وضعیت فاجعه‌بار درمان سرپایی بیماران کرونا در خیابان‌های بابل

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/06e6be0a-54ab-4437-b2c8-1c4e33ef8bfe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات