728 x 90

دونالد ترامپ:‌ در مورد رژیم ایران هر کسی می‌گفت من یک جنگ‌طلب هستم حالا همانها می‌گویند من یک کبوترم

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا

دونالد ترامپ روز شنبه ۱تیر۹۸ در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسیر رفتن به کمپ دیوید گفت: در مورد رژیم ایران هر کسی می‌گفت من یک جنگ‌طلب هستم حالا همانها می‌گویند من یک کبوترم. خودم فکر می‌کنم راستش را بخواهید هیچ‌کدام نیستم. من اهل عقل و خرد هستم و این چیزی است که ما در این کشور به آن نیاز داریم عقل و خرد.

وی افزود: ما برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه رژیم ایران حرکت می‌کنیم... ما در بازنگه‌داشتن تنگه هرمز خدمت بزرگی به کشورهایی می‌کنیم که نفتشان از این ناحیه تأمین می‌شود.

دونالد ترامپ گفت:‌ رژیم ایران نمی‌تواند سلاح اتمی داشته باشد...اگر سران رژیم ایران خیلی بد و نامطلوب رفتار کنند آنگاه روز بسیار بسیار بدی برای آنها خواهد بود امیدوارم هوشمند باشند و امیدوارم مواظب مردمشان باشند نه خودشان. ‍

رژیم ایران در حال حاضر وضعیت افتضاحی دارد. تحریم‌ها به آنها سخت ضربه زده است. تحریم‌های بیشتری در راهند خیلی بیشتر. شاید مشکل باشد شما باور کنید اما در وضعیت افتضاحی است.

تمام چیزی که من می‌خواهم این است که رژیم ایران سلاح اتمی نداشته باشد. تحت توافق وحشتناک اوباما ما به آنها ۱۵۰میلیارد دلار دادیم و یک و ۸دهم میلیارد دلار نقد دادند. فکرش را بکنید این میزان نقد که چند محموله هواپیما می‌باشد و در عوض هیچ چیز به‌دست نیاوردند. چیزی که مشخصاً به‌دست نیاوردند حق مهم بازرسی بوده است. چونکه مهمترین اماکن را شما نمی‌توانید بروید و بازرسی کنید جاهایی که سالهاست ما ندیده‌ایم. مورد دیگری که به‌دست نیآمد زمان است زیرا در فاصله چند سال کوتاه آنها قانوناً می‌توانند سلاح اتمی بسازند و این غیرقابل قبول است. شما بیاد داشته باشید که این توافق حتی توسط کنگره هم تصویب نشده است.

به‌ لحاظ یک پیمان هیچگاه جواز و تأیید درستی از کنگره نداشته است. بنابراین با همه اینها برای من بسیار مهم است و ما می‌توانیم همه چیز را از اول شروع کنیم و می‌توانیم سریعاً به یک توافق جدید با آنها برسیم اگر آنها بخواهند و این برعهده آنهاست...گزینه نظامی همیشه روی میز است تا این مسأله حل و فصل شود.

رئیس جمهور آمریکا به موازات این گفتگو  در  یک پیام توئیتری نوشت:  رژیم ایران نمی تواند سلاح اتمی داشته باشد. بر اساس طرح بسیار بد اوباما، آنها طی سالهای معدودی  به سلاح اتمی دسترسی می یافتند.  بازرسی های کنونی قابل قبول نیستند. ما  روز دوشنبه تحریمهای  اساسی افزون‌تری بر  رژیم ایران اعمال خواهیم  کرد. 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc5d99f2-2007-4afd-8a05-af8e3bd0be5b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات