728 x 90

دونالد ترامپ:‌ بعد از اعلام آمادگی ترکیه برای توقف حملات در سوریه دستور لغو تحریم آن را صادر کردم

دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

دونالد ترامپ در یک کنفرانس خبری اعلام کرد بعد از اعلام آمادگی ترکیه برای توقف حملات در سوریه دستور لغو تحریم این کشور را صادر کرده و اضافه کرد که شماری از سربازان آمریکایی در سوریه، در جایی که نفت هست باقی خواهند ماند.

 

دونالد ترامپ گفت: اوایل بامداد امروز دولت ترکیه به دولت من اعلام کرد که حمله را متوقف خواهد کرد و آتش‌بس را دائمی خواهد کرد. البته این دائمی در آن سوی دنیا تعاریف مختلف خواهد داشت. ولی فکر کنم دائمی خواهد شد. در نتیجه من به وزارت خزانه‌داری گفتم که تحریم‌های ۱۴اکتبر برچیده بشود. ما با اقداماتی که انجام دادیم، منطقه امن ایجاد کردیم. هزاران نفر در دهه‌ها کشته شدند و امیدوارم این منطقه واقعاً امن بشود.

 

دونالد ترامپ افزود:‌ شماری از سربازان آمریکایی در سوریه و در جایی که نفت هست باقی خواهند ماند.

من با ژنرال مظلوم صحبت کردم، از ما بسیار تشکر کرد و به ما تضمین داد که داعش تحت کنترل کامل است.

ما انتظار داریم که ترکیه از تعهداتش پیروی کند. اگر ترکیه به تعهداتش عمل نکند تحریم‌ها ادامه پیدا خواهد کرد. ناظران سیاسی و گویندگان خواستار دخالت نظامی آمریکا بودند، نه خیر چنین کاری نمی‌کنیم، ترکیه متحد ماست. ممکن است در آینده نزدیک با اردوغان دیدار کنم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b386175-9fe9-45ba-a31e-15a368a0c11b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات