728 x 90

دونالد ترامپ:‌ رژیم ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌یی دست یابد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه ۲۲خرداد ۹۷ پس از دیدارش با نخست‌وزیر انگلستان، ترزامی، گفت: درباره لزوم جلوگیری از اشاعه تسلیحات هسته‌یی توسط کره شمالی و ایران صحبت کردیم. دو طرف اتفاق‌نظر دارند که رژیم ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌یی دست یابد.

در مذاکرات امروز همچنین درباره مبارزه با تروریسم و لزوم برخورد با کشورهایی که از تروریسم حمایت مالی می‌کنند نیز موافقت کردیم.

ترامپ در نشست خبری مشترک با ترزا می، که در باکینگهام‌شایر برگزار شد، تأکید کرد که دو طرف توافق نظر دارند که رژیم ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌یی دست یابد.

رئیس‌جمهور ایالات متحده همچنین گفت: در مذاکرات امروز همچنین درباره مبارزه با تروریسم و لزوم برخورد با آن کشورهایی که از تروریسم حمایت مالی می‌کنند نیز موافقت کردیم.

دونالد ترامپ در مورد خروج انگلستان از اتحادیه اروپا نیز گفت: هر آنچه لندن در مورد خروج از اتحادیه اروپا تصمیم بگیرد محترم خواهد بود، وی همچنین از رویکرد ترزامی برای پیگیری یک رابطه تجاری منصفانه و متقابل میان انگلیس و آمریکا تقدیر کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در پایان دیدارهای خود در انگلستان به فنلاند خواهد رفت تا روز دوشنبه ۲۵تیر در هلسینکی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دیدار و گفتگو کند. ترامپ در پاسخ به پرسشی درباره دیدارش با پوتین گفت، با او از جمله درباره اوکراین، خاورمیانه و تسلیحات هسته‌یی مذاکره خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید:

اضمحلال هژمونی طلبی رژیم ایران

واشنگتن تایمز جمعه۲۲تیر ۹۷ از جمله نوشت: در حالیکه اوضاع روی زمین و در خاورمیانه به نسبت قبل کاملاًً متفاوت شده است، در مورد ملاقات آتی رهبران آمریکا و روسیه که قرار است اجلاسی مشترک را برگزار کنند باید گفت، رژیم ایران وقتی ترامپ و پوتین ملاقات کنند بازنده خواهد بود.

واشنگتن تایمز نوشت: رژیم ایران یک زمانی در راه تبدیل شدن به صاحب هژمونی در منطقه بود، به سرعت در حال به حاشیه رانده شدن است. در واقع، شما می‌توانید بگویید که رژیم در حال فروپاشی است، این رژیم توسط نیروهایی از درون تضعیف شده است.

 

تاثیر تحریم ایران و روابط با مسکو

بنا‌به‌گفته مایک پمپئو، تحریم ایران، ویرانگر خواهد بود. از آنجا که رژیم ایران تمام پول خود را برای جنگ در سوریه و عراق صرف کرده است، اگر در آمد نفت به صفر برسد، بازی برای ملاها تمام است.

واشنگتن تایمز نوشت: قاتلها در تهران این را می‌دانند، به همین دلیل خامنه‌ای علی‌اکبر ولایتی، مشاور خود در مورد مسائل خارجی را به مسکو فرستاد تا به پوتین برساند که: معامله با ترامپ را انجام ندهید یا نیروهای شما در سوریه ممکن است سختی بکشند...

دلیل پوتین برای روابط خوب با رژیم ایران صرفاً برای دستیابی به پول است، چیزی که تهران در آینده به مراتب کمتر از آن دارد.

گزارشهایی وجود دارد که روسیه به ترامپ و نتانیاهو، اطمینان داده است که مسکو از خروج رژیم ایران از جنوب سوریه حمایت خواهد کرد... لذا سران رژیم ایران ترسیده‌اند، ترامپ آنها را گیر انداخته است.

 

ملاها نباید از پوتین انتظار نجات داشته باشند

همزمان با منزوی شدن و تضعیف موقعیت رژیم ایران، تروریسم آن هم ضربه می‌خورد. اخیراً یک دیپلمات ایرانی در آلمان برای سازماندهی و تجهیز یک سلول خفته برای طرح بمب‌گذاری در گردهمایی ایران آزاد، اپوزیسیون در تبعید دستگیر شد.

واشنگتن تایمز می‌نویسد:‌ اقتصاد روسیه هنوز بسیار ضعیف است، پوتین مجبور به انتخاب است، او واقعاً دیگر نمی‌تواند از عهده یک جنگ بدون انتها در سوریه برآید. این کار بسیار پرخرج است، این جنگ برای نشان‌دادن تواناییهای جدید روسیه، خوب بود، اما طولانی و فرساینده شده است. بنابراین روسیه باید معامله را قبول کند. ملاها در تهران نباید انتظار داشته باشند ولادیمیر پوتین آنها را نجات دهد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c88a530-cc8c-4230-9354-9efe67c28f6f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات