728 x 90

دونالد ترامپ: خروج آمریکا از برجام محاسبات رژیم ایران را به هم زد

دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

دونالد ترامپ شب گذشته ۱۳فروردین ۹۸ در جمع جمهوریخواهان کنگره گفت: «با خروج آمریکا از برجام، محاسبات رژیم ایران به هم ریخت و دیگر آن رژیم دو سال قبل نیست. رژبم ایران حالا شاهد اعتراضهای مردمی، و اقتصادی است که چیزی از آن نمانده است. آن توافق اتمی و پولی که نقداً و با هواپیما به رژیم ایران دادند، کار خطایی بود.»

 

برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدام علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:‌این دولت از زمانی که به قدرت رسید، بیش از ۹۷۰نهاد و فرد ایرانی را لیست‌گذاری کرده است.. تحریم‌های نفتی ما از ماه مه ۲۰۱۸تقریباً یک میلیون و ۵۰۰هزار بشکه نفت از صادرات نفت ایران را از بازار خارج کرده است. این تحریم‌ها رژیم ایران را از بیش از ۱۰میلیارد دلار درآمد محروم کرده است. این از دست دادن حداقل ۳۰میلیون دلار در روز است. از آنجایی که سپاه پاسداران بیش از نیمی از اقتصاد ایران را کنترل می‌کند، این فقدان سرمایه‌گذاری به‌معنی پول کمتر برای نیروی قدس و شبکه نیروهای نیابتی ایران است. تحریم‌های ما در حال قطع کردن حمایت ایران از نیروهای نیابتی آن است.

 

مشاور امنیت ملی کاخ سفید: فشار حداکثری تا زمان تغییر رفتار رژیم ایران ادامه دارد

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه ۱۲فروردین ۹۸در پیامی تأکید کرد ما به فشار حداکثری خود آن‌قدر ادامه می‌دهیم تا تهران رفتار غیرقابل‌قبول خود را کنار بگذارد.

وی گفت: « زمانی طولانی است که رژیم ایران و با هزینه‌ای خیلی کم، مشغول بروز اختلاف و بی‌ثباتی و گستردن نفوذ خود و تهدید همسایگانش است. آن دوران دیگر تمام شد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: یک مقام دولت آمریکا روز دوشنبه به خبرنگاران گفت دولت آمریکا تحریم‌های افزوده‌یی را علیه ایران در نظر می‌گیرد که بخشهایی از اقتصاد ایران را در بر می‌گیرد که قبلش در میان نبوده است.
این مقام گفت دولت درصدد است این تحریم‌های جدید را حول و هوش سالگرد خروج از توافق اتمی برجام۲۰۱۵یعنی ماه مه اعمال کند.‎

مؤسسه سیاست استراتژیک استرالیا درباره سیاست آمریکا در قبال رژیم ایران روز ۹فروردین‌ماه نوشت: دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران قابل‌ توجه است چرا که اشخاصی را هدف قرار داده است که حول تسلیحات اتمی قبل از ۲۰۰۴دست داشته‌اند.

موضع واشنگتن این است که سازمان پژوهشهای نوین دفاعی (سپند) گرچه در حال حاضر در کار تسلیحات اتمی فعال نیست اما ارتباطش به‌لحاظ پرسنل و علوم فنی برقرار است و این ریسک که رژیم ایران تسلیحات کشتار جمعی توسعه می‌دهد را افزایش داده است...تصمیم‌گیرندگان کلیدی در آمریکا شامل وزیر خارجه مایک پمپئو و جان بولتون مشاور امنیت ملی حمایت خود از تغییر رژیم تهران را روشن ساخته‌اند.

دور جدید تحریم‌ها علیه رژیم ایران قابل‌ توجه است چرا که اشخاصی را هدف قرار داده که در تحقیق حول تسلیحات اتمی قبل از ۲۰۰۴دست داشته‌اند.

ماده موضع واشنگتن این است که گرچه سپند در حال حاضر در کار تسلیحات اتمی فعال نیست اما ارتباطش به‌لحاظ پرسنل و علوم فنی که قبل از ۲۰۰۴کار می‌کرده و فعالیت داشته؛ این ریسک که رژیم ایران تسلیحات کشتار جمعی توسعه می‌دهد را افزایش داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cba2979a-4221-47a0-a782-0166fd4d30fc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات