728 x 90

دونالد ترامپ: با حذف قاسم سلیمانی و البغدادی جریان در خاورمیانه عوض شد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا

دونالد ترامپ با اشاره به دست‌آوردهای آمریکا در خاورمیانه تأکید کرد که تغییر جریان در منطقه پس از نابودی داعش و حذف قاسم سلیمانی و البغدادی آغاز شد.

رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه ۲۷مرداد در گفتگویی با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: «ما توافق اسف‌باری که بایدن و اوباما با ایران امضا کرده بودند را پایان دادیم. در آن توافق ۱۵۰میلیارد دلار، شامل ۱.۸میلیارد دلار پول نقد، به آنها دادند که این بدترین معامله بود و من باید از آن بیرون می‌آمدم».

وی افزود: «ما سلیمانی و البغدادی را حذف کردیم و بعد از آن جریان عوض شد».

رابرت اوبراین؛ مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه ۲۶مرداد در مصاحبه با «ان.بی.سی نیوز» توافقنامه برجام را وحشتناک و بدترین مماشات از زمان مونیخ نامید.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار «ان.بی.سی نیوز» پیرامون تاثیر خروج آمریکا از برجام بر رد قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی رژیم ایران در شورای امنیت گفت: «نه من فکر می‌کنم دقیقاً عکس این است. فکر می‌کنم خارج شدن از برجام و نشان‌ دادن قدرت به متحدان و شرکایمان در منطقه که از ایران هژمونی طلب می‌ترسند، ایرانی که تحت برجام بیش از صد و پنجاه میلیارد دلار و کاهش تحریم‌ها دریافت کرد. و این پول را برای بهبود بخشیدن به زندگی مردم عادی ایران استفاده نکردند. آنها این پول را دریافت کردند و درگیر جنگهای نیابتی در عراق و سوریه در لبنان و یمن و جاهای دیگر خاورمیانه شدند.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dd49544d-aa4f-4b31-a6ac-aff4f8e3a297"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات