728 x 90

دونالد ترامپ حالت فوق‌العاده‌ ملی را به‌دلیل "خطر تروریستها در خاورمیانه" تمدید کرد

دونالد ترامپ - عکس از آرشیو
دونالد ترامپ - عکس از آرشیو

رئیس‌جمهوری آمریکا در نامه‌یی به کنگره وضعیت فوق‌العاده ملی برای رسیدگی به تهدیدات غیرمعمول و فوق‌العاده‌ علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا را به‌خاطر اقدامات خشونت‌آمیز تروریست‌های خارجی که روند صلح خاورمیانه را مختل می‌کنند، تمدید کرد.

دونالد ترامپ در اطلاعیه‌یی به کنگره تأکید کرد که این حالت فوق‌العاده باید بعد از تاریخ انقضا ادامه یابد.

 

متن این اطلاعیه که توسط سایت کاخ سفید منتشر شده، به شرح زیر است:

بند ۲۰۲ قانون حالت فوق‌العاده‌ ملی امکان تمدید اتوماتیک حالت فوق‌العاده‌ ملی را ۹۰روزه قبل از تاریخ انقضای آن فراهم می‌سازد. بر اساس این بند، من این اطلاعیه را به پیوست این نامه‌ به کنگره ارسال و تأکید کردم که حالت فوق‌العاده‌ ملی اعلام شده در دستور اجرایی ۱۲۹۴۷ مربوط به تاریخ ۲۳ژانویه ۱۹۹۵میلادی با توجه به تروریست‌های خارجی که روند صلح خاورمیانه را مختل می‌کنند باید بعد از تاریخ ۲۳ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی به مدت یک سال ادامه‌ یابد.

این بحران با توجه به اقدامات خشونت‌آمیز تروریست‌های خارجی که روند صلح خاورمیانه را مختل می‌کنند، منجر به اعلام یک حالت فوق‌العاده‌ ملی در تاریخ ۲۳ژانویه ۱۹۹۵ میلادی شد که هم‌چنان حل نشده است. گروه‌های تروریستی به انجام فعالیتهایی که روند صلح خاورمیانه را تهدید می‌کنند و همچنین تهدیدی برای منافع آمریکا در منطقه هستند، ادامه‌ می‌دهند. چنین اقداماتی تهدیدهایی غیرمعمول و فوق‌العاده‌ برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا هستند، در نتیجه‌ بر اساس تصمیم من لازم و ضروری است که این حالت فوق‌العاده‌ تمدید شود و تحریم‌های اعمال شده علیه افرادی که مسئول این تهدیدات هستند ادامه‌ یابند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9d0cc418-9fa6-430a-b354-995e686850bf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات