728 x 90

دونالد ترامپ: در تمامی شهرهای ایران تظاهرات است، رژیم در حال فروپاشی است

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا

دونالد ترامپ شب گذشته در مصاحبه با فاکس نیوز از تصمیم خود برای خروج از برجام دفاع کرد و گفت:‌ توافق اتمی با رژیم ایران برای آمریکا و در نهایت برای جهان خوب نیست.

وی افزود:

اگر شما نگاه کنید می‌بینید که چه اتفاقی دارد می‌افتد. رژیم ایران در حال فروپاشی است، در تمامی شهرها تظاهرات برگزار می‌شود. تورم حاکم است، ما نمی‌خواهیم به کسی جز رژیم ایران آسیب برسانیم می‌خواهیم به مردم ایران بگوئیم که ما صددرصد از آنها حمایت می‌کنیم. مردم در سراسر کشور تظاهرات می‌کنند. احتمالاً بزرگترین تظاهراتهایی که تابحال داشته‌اند.

 

 

دونالد ترامپ:‌ باید جلو جاه‌طلبی رژیم ایران را بگیریم

رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری با ولادیمیر پوتین که روز دوشنبه ۲۵تیر ۹۷در هلسینکی فنلاند گفت:‌ ما یک دیالوگ سازنده و عمیق با ولادیمیر پوتین داشتیم. من و رئیس‌جمهور پوتین برای بسیاری از بحرانها و معضلات باید راه‌حلهایی پیدا کنیم.

رابطه ما با روسیه هرگز به این بدی نبوده است. من معتقدم این رابطه تغییر پیدا کرده است. ما در مورد یکی از چالشهای بزرگ یعنی تسلیحات هسته‌یی گفتگو کردیم. روسها دوست دارند در زمینه کره شمالی با ما همکاری کنند.

ما درباره طاعون تروریسم اسلامی صحبت کردیم. آژانسهای ما در این زمینه همکاری می‌کنند. سال گذشته ما روسها را از یک حمله تروریستی در سن پترزبورگ مطلع کردیم.

تأکید کردم باید روی رژیم ایران فشار بگذاریم تا جلو جاه‌طلبی و فعالیتهای آن برای حمایت از خشونت در سراسر منطقه را بگیریم. در مورد سوریه هم گفتگو کردیم. من روشن ساختم که ایالات متحده به رژیم ایران اجازه نخواهد داد از کمپین موفقیت‌آمیز ما علیه داعش سوء‌استفاده کند. ما تقریباً در حال نابود ساختن داعش در این منطقه هستیم. در سوریه ۹۸درصد زمینهای داعش را گرفتیم. روسیه با ما در سوریه همکاری می‌کند. ما باید به مردم سوریه کمک کنیم تا به خانه و کاشانه خود برگردند.

 

ترامپ از اروپا خواست نسبت به رژیم ایران موضع تند اتخاذ کند

پولیتیکو، ۱۲ژوییه۲۰۱۸ در مقاله‌یی به قلم متیو کارنیشینگ (Matthew Karnitschnig) نوشت: آمریکا از توطئه خنثی شده بمب‌گذاری رژیم ایران در همایش اپوزیسیون ایران در ویلپنت پاریس، که منجر به دستگیری چند تروریست از جمله اسدالله اسدی دبیر سوم سفارت ایران در اتریش به‌عنوان فرمانده هسته ترور و تحویل دهنده مواد و چاشنی انفجاری شد، برای تغییر رویکرد اروپا استفاده می‌کند.

آمریکا فشار بر متحدان اروپا را با خنثی شدن یک حمله تروریستی در فرانسه در ماه گذشته بالا می‌برد تا رژیم ایران را منزوی کند.

واشنگتن بر این باور است که هدف از این حمله تروریستی از جمله شهروندان آمریکایی شامل رودی جولیانی شهردار نیویورک بوده است.

مقامات دولت ایالات متحده با اشاره به بمب‌گذاری شکست خورده تلاش می‌کنند دولتهای اروپا را تحت فشار قرار دهند تا دسترسی رژیم ایران به هر چیزی از حریم هوایی تا سپرده‌های نقدی بانکی را متوقف کنند و استدلال می‌کنند که دست داشتن تهران در توطئه‌های تروریستی ایجاب می‌کند متحدان آمریکا خط بسا تندتری نسبت به رژیم ایران اتخاذ کنند.

بنا‌به‌ گفته کارشناسانی که با اجلاس ناتو در بروکسل آشنا هستن در واقع این پیام پشت صحنه دونالد ترامپ به اروپا بود.

دونالد ترامپ در کنفرانس خبری پنجشنبه بروکسل گفت ممکن است اوضاع بین ما و رژیم ایران تشدید شود.

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fe6dd64a-c216-4a90-9ff8-fa8c760dff5e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات